راه اندازی تولیدی لباس در 11 مرحله (راهنمای کامل)

3.2
(35)

اگر همیشه، راه اندازی تولیدی لباس برای شما مهم بوده و مدام به آن فکر می‌کردید، اکنون وقت آن رسیده است که سراغ این شغل بروید.

زیرا صنعت مدل و لباس، روزبه‌روز درحال‌ رشد و پیشرفت است و جزو ایده های پولساز محسوب می‌شود.

در واقع، صنعت جهانی لباس، ارزشی بالغ بر ۴۱۰ میلیارد دلار دارد!

مردم همیشه به لباس نیاز دارند و با تغییر مداوم مد یا فرهنگ‌ها، این نیاز بیشتر هم می‌شود.

در این نوشته، هر چیزی که باید در مورد راه اندازی کسب و کار تولیدی پوشاک بدانید، از اصول اولیه تا چالش‌ها را، در ۱۱ مرحله به شما می‌گویم و در انتها مقاله، به تمام سؤالات پرتکرار پاسخ می‌دهم، سؤالاتی مانند:

  • مزایا و معایب تولید پوشاک چیست؟
  • برای کسب‌ و کار تولید پوشاک به چه مجوزهایی احتیاج داریم؟
  • گرفتن سفارش تولید لباس به چه صورت است؟
  • درآمد تولیدی پوشاک چقدر است؟
  • افراد موفق در تولیدی پوشاک چه کسانی هستند؟
  • و…

بنابراین اگر می‌خواهید با صفر تا صد تولید لباس آشنا شوید، با من همراه باشید.

مقاله پیشنهادی:

اگر هنوز تصمیم قطعی برای راه اندازی یک شغل نگرفته‌اید، مقاله زیر راه مطالعه کنید.

در این مقاله به‌صورت قدم‌به‌قدم صاحب یک کسب‌وکار بی‌نظیر می‌شوید.

فهرست مطالب

کسب و کار تولیدی لباس چیست؟

تا سال ۱۸۰۰ که جهان به سمت صنعتی‌شدن می‌رفت، اکثر خانواده‌ها، لباس‌های اعضای خانواده یا دوستان را خودشان آماده می‌کردند. لباس‌ها برای شخصی که آن را می‌پوشید، بسیار مناسب بود و سبک‌های متفاوتی هم وجود نداشت.

تقریباً همه‌ی لباس‌ها یکنواخت بودند.

بااین‌حال، در قرن نوزدهم، جهان به سمت لباس‌هایی رفت که به‌صورت انبوه و در رنگ و اندازه‌های مختلف تولید می‌شدند. امّا سَبک و مد، هنوز محدود بود.

این همان آغاز صنعت مد و پوشاک بود که امروزه شاهد آن هستیم!

برای اطلاعات بیشتر در مورد صنعت پوشاک، نگاهی به آمارهای زیر بیندازید:

ارزش صنعت پوشاک و مد در کسب و کار تولید پوشاک
ارزش صنعت پوشاک و مد در کسب و کار تولید پوشاک
ارزش بازار صنعت پوشاک
ارزش بازار صنعت پوشاک

در سراسر جهان، خرید پوشاک بالاترین گزینه در لیست خرید مردم است!

این نشان‌دهنده‌ی آینده‌دار بودن این صنعت است.

آمار لیست خرید مردم
آمار لیست خرید مردم

همان‌طور که از نام این مقاله پیدا است، در این کسب و کار، کارخانه‌داران، لباس را تولید و سپس آن را در اختیار خرده‌فروشان دیگر می‌گذارند، یا مستقیم به مصرف‌کنندگان می‌فروشند.

مشاغل تولیدی پوشاک، اغلب در سبک‌های محدودی از انواع لباس تخصص دارند، آن‌ها لباس‌های خود را بیشتر در اختیار خرده‌فروشان قرار می‌دهند.

ما دو نوع تولیدی لباس داریم:

  • تولید بر اساس سفارش خریدار (در این نوع، کالایی را تولید می‌کنید که خریدار سفارش می‌دهد)
  • تولید به‌صورت کامل (خریدار محصولاتی را از شما می‌خرد که شما بر اساس اصول خودتان طراحی کرده‌اید، البته ممکن است، طراحی لباس با خریدار باشد)

چگونه یک کسب و کار تولیدی پوشاک راه اندازی کنیم؟

تا این قسمت از مقاله متوجه شدید که کسب و کار تولیدی لباس چیست. حالا می‌خواهیم در مورد نحوه شروع آن صحبت کنیم.

1. در مورد این صنعت مطالعه کنید

قبل از اینکه واردِ مرحله راه اندازی کسب و کار تولیدی لباس شوید، بهترین کار مطالعه در مورد آن است.

باید روند کسب و کار تولید‌کنندگان موفق پوشاک را مطالعه و بررسی کنید.

مطالعه در راه اندازی تولیدی پوشک
نقش مطالعه در موفقیت کسب و کار پوشاک

معنای صنعت پوشاک این است که مردم، همیشه به لباس محتاج هستند. بااین‌حال، صنعت مد، سرعت بسیار زیادی دارد، مخصوصاً با به‌وجودآمدن شبکه‌های اجتماعی سرعت تغییرات آن چندین برابر شده است.

به‌عنوان‌مثال، در سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش فروش لباس‌های مجلسی تا ۲ برابر بودیم، زیرا مردم مجبور بودند به علت بیماری کرونا، کمتر در خیابان‌ها ظاهر شوند.

این مدل تغییرات تا زمانی که شما به‌عنوان یک تولید‌کننده، آموزش‌های لازم را دیده باشید، مشکلی ایجاد نمی‌کند.

شما باید یاد بگیرید که چگونه در برابر تغییر مد، افزایش قیمت‌ها و پایین آمدن فروش، عکس‌العمل مناسب داشته باشید و لباسی متناسب با شرایط روز آماده کنید.

2. برای خودتان یک سَبک خاص انتخاب کنید

زمانی که صحبت از کسب و کار تولیدی لباس می‌شود، سَبک‌های مختلفی برای انتخاب کردن وجود دارد. بیایید نگاهی به انواع مختلف گرایش‌های صنعت پوشاک بیندازیم.

  • راه اندازی تولیدی لباس کودک
  • پوشاک لوکس
  • راه اندازی تولیدی لباس ورزشی
  • لباس بر اساس فرهنگ هر منطقه (مثل لباس سنتی گیلان یا کردستان و…)
  • لباس شنا
  • راه ‌اندازی تولیدی لباس زیر زنانه یا مردانه
  • پوشاک رسمی
  • لباس‌های مناسب بیرون یا خیابانی
  • راه اندازی تولیدی لباس مجلسی
  • تولید تجهیزات جانبی برای دوخت لباس
  • تولید لباسِ مناسب منزل

حتی در هرکدام از این شاخه‌ها، انواع مختلفی از لباس وجود دارد که می‌توانید دست به تولید آن بزنید، مانند پیراهن، جوراب، دامن، شلوار و…

3. مخاطب یا مشتری هدف خود را شناسایی کنید

انتخاب مخاطب هدفی که بتوانید به آن‌ها خدمات مختلفی ارائه کنید، در پیشرفت کسب و کار شما بسیار مؤثر است.

البته همان‌طور که در بالا اشاره کردم، می‌توانید به خرده‌فروشان یا مصرف‌کنندگان بفروشید که رایج‌ترینِ آن، فروش به خرده‌فروشان است.

اگر به‌صورت مستقیم، خرده‌فروشان را هدف قرار دهید، خود را با مشتریانی که آن‌ها دارند، محدود می‌کنید.

مثلاً اگر قصد راه اندازی تولیدی لباس دارید، باید خرده‌فروشانی را هدف قرار دهید که لباس‌های خود را به زنان می‌فروشند.

باید بدانید که این خرده‌فروشان در کجا هستند، آیا با کسانی که لباس‌های خود را صادر می‌کنند و به سراسر جهان محصول می‌فروشند، ارتباط گرفته‌اید؟

تحقیق در مورد مشتریان کسب و کار پوشاک
تحقیق در مورد مشتریان کسب و کار پوشاک

مدل دیگر، نیچ یا محدودکردن از نظر قیمت است. باید محصولات خود را بر اساس قیمت محدود کنید؛ بنابراین تصمیم بگیرید که قرار است به چه دسته‌ای از جامعه، لباس بفروشید (مثلاً ثروتمند، متوسط، کم‌درآمد).

علاوه بر تمام این‌ها، باید بدانید که مشتریان ایده‌آل شما، دنبال چه مدل لباسی هستند؟ تعداد سفارش‌های آن‌ها به چه میزان است؟ آیا لباس‌های سفارشی می‌خواهند یا غیر سفارشی؟ آیا آن‌ها به کیفیت اهمیت می‌دهند یا جنس ارزان و کم‌کیفیت می‌خواهند؟

با پاسخ‌دادن به سؤالات بالا، درک روشنی از مشتریانِ هدف خود پیدا می‌کنید. این پاسخ‌ها به شما کمک می‌کند تا قبل از راه اندازی تولیدی لباس، تصمیمات درست بگیرید.

4. در تولیدی لباس، مزیّت رقابتی خود را پیدا کنید

قبلاً اشاره کرده بودم که صنعت مد و پوشاک بسیار بزرگ است.

این بدان معناست که تولیدکنندگانِ فراوان دیگر وجود دارند که به مشتریان شما خدمات می‌دهند و لباس‌های مشابه را تولید می‌کنند.

ازآنجایی‌که مطمئناً چندین رقیب مستقیم و غیرمستقیم خواهید داشت، باید مزیّت رقابتی یا پیشنهاد منحصربه‌فرد خود را شناسایی کنید. این همان مسئله‌ای است که شما را از دیگران متمایز می‌کند.

حرف من این معنا را نمی‌دهد که باید بهتر از رقیب باشید. بلکه باید محصول متفاوتی ارائه دهید.

تفاوت در راه اندازی تولیدی لباس
مزیّت رقابتی یا تفاوت در کسب و کار تولیدی لباس

شما و تیمتان باید منحصربه‌فرد باشید و مانند یک رقیب عمل نکنید. کارِ متفاوت خود را شناسایی کنید و آن را به شکلی انجام دهید که خریداران به سمت کسب و کار تولیدی لباستان جذب شوند.

البته مزِیّت رقابتی یا ارزش پیشنهادی، می‌تواند با محصولِ شما ارتباط داشته باشد.

به‌عنوان‌مثال، یک گارانتی خاص یا آماده‌کردن سفارش‌ها قبل از موعدِ مُقَرر، می‌تواند یک مزیّت رقابتی باشد.

فقط یاد بگیرید که برای ارائه یک تجربه منحصربه‌فرد به مشتریانتان، باید چه کاری انجام دهید و در مرحله بعد، به همان پایبند باشید.

5. بودجه خود را تعیین کنید

درابتدا راه اندازی تولیدی لباس، سرمایه زیادی نمی‌خواهد، زیرا در شروع کسب و کار به تجهیزات کمی نیاز دارید. امّا باید بودجه‌ای در نظر بگیرید و مشخص کنید که برای شروع، چقدر نیاز دارید.

برخی موارد که باید در زمان تعیین بودجه در نظر بگیرید، عبارت‌اند از:

  • فضای کسب و کار (اجاره یا خرید)
  • موارد قانونی (مالیات، مجوز و بیمه)
  • مواد اولیه (مانند نخ، پارچه، زیپ، دکمه و…)
  • هزینه بازاریابی و تبلیغات
  • هزینه نیروی کار (تیم حسابداری، تیم فروش، کارگران کارگاه، تیم بازاریابی، مدیریت و موارد دیگر)

حالا، تمام هزینه‌های راه اندازی تولیدی پوشاک را جمع‌آوری کنید تا بفهمید که این کار برای شما چقدر هزینه دارد.

مشخص کنید که به چه میزان سرمایه احتیاج دارید. نکته مهمِ دیگر، مدتِ هزینه‌کردن از پس‌انداز است!

طبیعتاً، تا زمانی که کسب و کار تولیدی لباس، روی پای خودش بایستد، باید از جیب هزینه کنید؛ بنابراین تا جایی که امکان دارد، این مدت را به‌صورت تخمینی، محاسبه کنید.

سعی کنید همیشه بدترین حالت را تخمین بزنید. در زمان نوشتن طرح کسب و کار، به تمام این موارد احتیاج دارید.

6. برای راه اندازی تولیدی لباس، طرح تجاری آماده کنید

زمانی که مسیر کسب و کار تولیدی لباس را مشخص کردید، وقت آن است که در گوشه‌ای بنشینید و با تمرکز کامل، طرح شغلی خود را آماده کنید. قسمت زیر برای راهنمایی شماست.

یک طرح کسب و کار باید شامل نکات و موارد زیر باشد:

  • خلاصه‌ای از محصول یا مجموعه محصولاتی که قرار است تولید کنید
  • اهداف شما
  • شرکا و اعضای مجموعه، چه کسانی هستند؟
  • ساختار تولیدی یا شرکت شما به چه صورت است؟
  • فضای کارگاه یا کارخانه
  • حامیان مالی یا سرمایه‌گذار
  • میزان بودجه
  • پیش‌بینی‌های مالی در مواقع اضطراری
  • تحلیل یا تحقیق بازار
  • مجوز و موارد قانونی

یک طرح کسب و کار می‌تواند بسیار معمولی یا ساده باشد، به‌خصوص وقتی در حال آماده‌کردن اولین پیش‌نویس آن هستید.

طرح تجاری در راه اندازی تولیدی پوشاک
طرح تجاری کسب و کار پوشاک

اگر قرار نیست طرح مالی خود را به یک سرمایه‌گذار نشان دهید، لازم نیست نگران قالب‌بندی و نظم آن باشید.

امّا اگر می‌خواهید شریک یا سرمایه‌گذار بگیرید، باید به شکل دقیق، قسمت‌های تأمین مالی آن را آماده کنید. میزان سرمایه موردنیاز و نحوه استفاده و چگونگی به سود رسیدن آن را درج کنید.

7. تیم قابل اعتماد و مطمئن بسازید

داشتن تیم قابل‌اعتماد، رمز یک کسب و کارِ موفق و پایدار است. شما علاقه دارید تیمی از افراد مطمئن، حرفه‌ای، ماهر و هدفمند بسازید.

نه‌تنها تیم یا گروه شما باید در اداره کسب و کار تولیدی لباس تجربه داشته باشد، بلکه حداقل باید بخشی از گروه، تجربه‌ی یک راه اندازی را داشته باشند. چون راه اندازی یک کسب و کار بسیار مشکل‌تر از نگهداری یک تجارت پرسود است!

فرض کنید شما مدیرعامل هستید، پس داشتن افرادی که در زمینه بازاریابی، تبلیغات، حسابداری، فروش، منبع‌یابی و ارتباط با مشتری تجربه کافی دارند، بسیار عاقلانه است.

اگر در حال راه اندازی یک کارخانه تولیدی لباس هستید، تجربه‌ی افراد متخصص در تدارکات و مهندسی صنایع، بسیار اهمیت دارد.

در ضمن، برای ایجاد نمونه‌های اولیه از لباس، به طراحان و متخصصان نیاز پیدا می‌کنید.

در اختیار داشتن تیمی حرفه‌ای با تجربیات گوناگون، این امکان را به شما می‌دهد تا وظایف مختلف را به افرادی بسپارید که می‌توانند به بهترین شکل آن را انجام دهند.

البته بسته به نوع بودجه‌ای که دارید، ممکن است بعضی از اعضای مؤسس، به‌جای حقوق یا دستمزد در سال اول یا بیشتر، از شما بخواهند که سهامی در شرکت داشته باشند.

بنابراین ساختاری را ایجاد کنید که برای همه‌ی اعضای تیم، منطقی و قابل‌قبول باشد.

در همین نکته، اگر با اعضای خانواده یا دوستان، وارد کسب و کار تولیدی لباس می‌شوید، حتماً خط قرمز و مرزهای حرفه‌ای را تعیین کنید.

افرادی که صلاحیت کافی ندارند را فقط به این دلیل که عزیزان شما هستند، در پست‌های مهم قرار ندهید. رعایت‌نکردن این موضوع، باعث استرس می‌شود.

لطفاً توجه داشته باشید که کارگران کارخانه یا تولیدی را استخدام کنید. ممکن است در برخی از بخش‌های تولید لباس، به کارگران حرفه‌ای، برای دوخت و برش پارچه با دست، نیاز داشته باشید.

8. برای کسب و کار تولیدی لباس، برنامه فروش آماده کنید

مرحله بعدی آماده‌کردن یک برنامه فروش است. یک طرح فروش به شما می‌گوید که قرار است چگونه فرایند فروختن را کوتاه‌تر کنید تا نهایتاً محصول، در سریع‌ترین زمان به دست مشتری برسد.

رعایت این مسئله باعث می‌شود تا روزبه‌روز مشتریان بیشتری به دست آورید.

برنامه فروش باید اهداف درآمدی شما را در یک بازه‌ی زمانی مشخص کند و اطلاعات لازم را در اختیارتان بگذارد، اطلاعاتی مانند:

  • صنعت و میزان بازار
  • نحوه بهینه‌سازی و مدیریت تیم
  • روش مدیریت بهینه منابع و فناوری مورداستفاده
  • مسئولیت مشخص‌‌شده‌ی هر فرد
  • روند رسیدن به موفقیت

در این قسمت با پاسخ‌دادن به سؤالات زیر، فرایند فروش خود را بهینه کنید:

  • قرار است چه مشکلی را برای مشتریان خود حل کنید؟
  • روش پیگیری مشتریان بعد از خرید و سفارش مجدد، به چه صورت است؟
  • چگونه باید محصولات خود را به مشتریان بالقوه ارائه دهید؟
  • برای بهترشدن سرنخ‌های فروش خود، چه مراحلی را انجام می‌دهید؟
  • نمایندگان کسب و کار تولیدی لباسِ شما، برای بستن معامله، می‌توانند چه امتیازاتی بدهند؟
  • چگونه تَلِه یا سرنخ فروش ایجاد خواهید کرد؟
برنامه فروش در کسب و کار پوشاک
برنامه فروش در تولیدی لباس

هدف این قسمت، فقط مستند کردن فرایندی است که یک خریدار از زمان ترغیب شدن به خرید و بعد از آن، طی می‌کند.

رعایت این مسئله باعث می‌شود تا استانداردهایی برای خود و نمایندگان تعیین کنید تا مشتریانِ ثابتی داشته باشید.

9. کارخانه یا کارگاه تولیدی خود را راه اندازی کنید

در مرحله بعد، زمان راه اندازی تولیدی لباس است. شما باید مکانی را انتخاب کنید که توجیه منطقی داشته باشد.

به‌عنوان‌مثال، مناطق روستایی به علت هزینه‌های کمتر ملک و هزینه‌های پایین زندگی، مکان بهتری برای شروع کسب و کار هستند.

این کار باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های کارگاه یا کارخانه می‌شود و به شما امکان دسترسی به نیروی کار ارزان‌تر را می‌دهد.

در آنجا باید تجهیزات خود را سفارش دهید و فضای موردنظر را با بهینه‌ترین و بهترین چیدمان آماده کنید.

اگر چنین شخصی را در تیم خود ندارید، احتمالاً باید یک مهندس صنایع را استخدام کنید تا برای مشاوره به شما کمک کند. یک مهندس صنایع، تمام مراحل راه اندازی برای شروع عملیات را ترسیم می‌کند.

این متخصص به شما کمک می‌کند تا عملیات کسب و کار تولید لباس را در نهایت صرفه‌جویی در زمان و هزینه، شروع کنید.

10. قبل از راه اندازی تولیدی لباس، سایت خود را آماده کنید

زمانی که همه چیز سر جای خود قرار گرفت و تولید لباس شروع شد، زمان آن فرامی‌رسد که یک سایت بزنید و محصولات خود را در آن لیست کنید.

امروزه بسیاری از عمده‌فروشان و تولیدکنندگان، انواع پوشاک و محصولات خود را در فضای اینترنت، لیست می‌کنند.

برای درک این مطلب، نگاهی به آمار زیر بیندازید:

آمار فروش پوشاک در سراسر جهان
آمار فروش پوشاک در سراسر جهان از طریق اینترنت

فهرست کردن محصولات در یک وب‌سایت، برند شما را در مقابل خرده‌فروشان و مشتریان مستقیم قرار می‌دهد.

وب‌سایت و پلتفرم‌های مشابه مانند شبکه‌های اجتماعی، این امکان را به خریداران می‌دهد تا از هر نقطه‌ای در داخل یا خارج از کشور، با شما ارتباط نزدیک بگیرند.

داشتن یک وب‌سایت بعد از راه اندازی تولیدی لباس
اهمیت وب‌سایت در تولیدی لباس

درضمن، رعایت نکات بازاریابی دیجیتال، باعث می‌شود از همان ابتدا، صادرات را شروع کنید.

زمانی که محصولات تولیدیِ لباس خود را به شکل آنلاین لیست می‌کنید، حتماً باید از عکس‌ها و فیلم‌های حرفه‌ای برای ارائه استفاده کنید.

نکته مهم:

راز فروش میلیونی و میلیاردی در اوایل کسب و کار، استفاده درست از فضای اینترنت است.

یادتان نرود که برای موفقیت و فروش بالا در وب‌سایت باید آموزش‌های لازم را ببینید.

نکته:

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه فروش اینترنتی، به پشتیبانی سایت پیام دهید تا همکارانم شما را راهنمایی کنند.

11. آموزش ببینید

یک تولیدکننده برای راه اندازی کسب و کار پوشاک، باید درس‌های زیادی در مورد کسب و کار و صنعت لباس ببیند.

فرد آموزش‌دیده در صنعت پوشاک، همیشه چندین پله از رقبا بالاتر است. چنین فردی در مدت‌زمان بسیار کم، می‌تواند کاری انجام دهد که دیگران انگشت‌به‌دهان بمانند!

بنابراین اگر می‌خواهید کسب و کارتان در کمترین زمان رشد کند، حتماً آموزش ببینید.مهم‌ترین آموزش‌ها عبارت‌اند از:

  • بازاریابی و فروش
  • فن مذاکره
  • تیم‌سازی

یک داستان موفقیت: بانوی کارآفرین در فیروزآباد

معصومه مرادی جزو بانوانی است که توانست با وجود مشکلات بسیار زیاد مانند اعتیاد همسر، یکی از موفق‌ترین تولیدکنندگان لباس در شهرستان فیروزآباد شود.

رمز موفقیت افراد موفق در تولیدی پوشاک
رمز موفقیت افراد موفق در تولیدی پوشاک

این بانوی کارآفرین توانسته است برای چندین نفر شغل ایجاد کند.

ایشان در سال ۱۳۷۰ ازدواج کردند که حاصل آن دو فرزند دختر است. ایشان از همان اوایلِ زندگی مشترک، با اعتیاد همسر و مشکلات آن مواجه شدند.

به گفته‌ی این بانوی کارآفرین، بعد از ۲۰ سال اعتیاد، همسرشان فوت کرد و ایشان با دو فرزند تنها ماندن.

بعدازاین اتفاق و سردرگمی‌های فراوان، ایشان راه خود را پیدا کردند. معصومه مرادی باتوجه‌به تجربیاتی که در زمینه خیاطی داشت، با توکل بر خدا و پشتیبانی کمیته امداد امام خمینی، یک مغازه کوچک اجاره کرده و با خرید یک دستگاه چرخ‌خیاطی و مابقی لوازم، کار خود را با بدهی به‌جامانده و دستان خالی، شروع کردند.

به لطف خدا توانستند بعد از کمی رشد کردن، پروانه کسب خود را دریافت کنند و به‌صورت رسمی وارد این فعالیت شوند.

بعد از گرفتن پروانه کسب تولیدی لباس، ابتدا با مهدکودک‌های شهر خود و بعد با پیش‌دبستانی‌ها همکاری کردند تا لباس فرمشان را تولید کنند.

در تولیدی ایشان ۴۰ بانوی دیگر، مشغول به فعالیت هستند و برای شرکت‌ها، رستوران‌ها، کارخانه‌ها و… لباس تولید می‌کنند.

معصومه مرادی، رمز موفقیت خود را در تلاش و کوشش، توکل بر خدا و آموزش دیدن می‌داند.

چالش‌های راه اندازی تولیدی لباس

قبل از اینکه مقدمات تولیدی لباس را به انجام برسانید، باید با چند چالش که در تولیدی پوشاک وجود دارد، آشنا شوید. بیایید باهم نگاهی به جنبه‌های دشوار و مشکل این شغل بیاندازیم.

هزینه‌های سنگین راه اندازی

طبیعتاً در این شرایط اقتصادی، راه اندازی یک کارخانه، هزینه‌ی زیادی دارد.

این مسئله یک مانع بزرگ برای افرادی است که علاقه به راه اندازی تولیدی پوشاک دارند.

البته ما روش‌هایی را به شما آموزش می‌دهیم که می‌توانید با سرمایه کم، وارد این شغل شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر به قسمت پشتیبانی پیام دهید.

تولید لباس، یک صنعت رقابتی است

بسیاری از تولیدکنندگان پوشاک، محصولات مشابهی تولید می‌کنند؛ بنابراین سریع اقدام کردن در این زمینه، کلید موفقیت برای جلوتر بودن از رقیبان است.

رعایت این مسئله باعث می‌شود که همیشه از رقیبان جلوتر باشید، البته ناگفته نماند، کسانی که دیرتر هم اقدام می‌کنند، با رعایت مواردی می‌توانند از دیگران سبقت بگیرند.

اگر بتوانید لباسی تولید کنید که در حال محبوب شدن است (البته باید کیفیت بالا داشته باشد)، کسب و کار شما پیروز می‌شود.

ممکن است موارد غیرقابل پیش‌بینی اتفاق بیفتد

در قسمت‌های بالاتر مقاله، کمی در مورد این موضوع صحبت کردم. مسئله اینجاست که تغییر پرسرعت مد در جهان، تولید لباس را برای تولیدکنندگان با چالش مواجه می‌کند. زیرا مجبور به گرفتن تصمیمات سریع هستند.

تصمیمات تجاری سریع، پرریسک هستند، امّا در عوض سود بالایی هم دارد!

گاهی اوقات، تولید سریع یک محصولِ پرطرف‌دار می‌تواند شما را صدها پله جلو بیاندازد. امّا بعضی اوقات هم منجر به تولید بیش از حد می‌شود، یعنی بیشتر از میزان مشتریان خود، محصول دارید.

درست است که این مسئله برای شما ریسک دارد، امّا باز هم این ریسکی است که باید شجاعت انجام آن را داشته باشید.

کارگران بی انگیزه

به‌صورت کلی، بسیار دشوار است که کارگران مسئولیت‌پذیر و باانگیزه پیدا کنید، کارگرانی که به جایگاه خود علاقه زیادی داشته باشند.

کارگران بی انگیزه در راه اندازی تولیدی لباس
کارگران بی‌انگیزی در کسب و کار تولید پوشاک

ازآنجایی‌که دستمزد بسیار کمی به آن‌ها پرداخت می‌شود، انگیزه‌ای فراتر از مسئولیت خود ندارند.

بنابراین اگر مشکلی در خط تولید و نقاط دیگر وجود داشته باشد، نباید انتظار برود که یک کارگر به آن اشاره کند یا راه‌حلی برای برطرف‌کردن آن بدهد. چون این مسئله جزو وظایف آن‌ها نیست.

سرعت رشد تکنولوژی

هوش مصنوعی فرایندی است که در بسیاری از صنایع وجود دارد. مدیران صنایع مختلف برای همراه شدن با رقبا مجبورند همیشه از جدیدترین تکنولوژی‌ها استفاده کنند.

رعایت این مورد لزوماً یک چیز منفی و بد نیست، امّا می‌تواند برای یک کسب و کار تولیدی لباس، چالش‌برانگیز باشد، زیرا فناوری‌های جدید بسیار گران هستند.

سوالات متداول شما

– اولین کار برای راه اندازی کسب و کار تولیدی لباس چیست؟

برای شروع هر کسب و کار موفقی، اولین مرحله داشتن ایده عالی است. پس قبل از اینکه سفر خود را برای راه اندازی تولیدی پوشاک شروع کنید، ایده و مشتریان خاص خود را بیابید. در مرحله بعد باید برند خود را بسازید.

– هزینه راه اندازی تولیدی پوشاک چقدر است؟

هزینه‌ها بسته به هدف شما متفاوت است، امّا هزینه راه اندازی کسب و کار تولیدی پوشاک شامل نیروی کار، پارچه و سایر مواد، سیستم گرمایش و سرمایش، اجاره، حمل‌ونقل و هزینه‌های مختلف دیگر است.

درضمن باید بودجه‌ای را برای وب‌سایت، بازاریابی، فروش و تبلیغات در نظر بگیرد؛ بنابراین بسته به مدل کسب‌وکارتان، هزینه‌ها متفاوت خواهد بود.

– برای برند لباس خود چه نامی انتخاب کنم؟

خط تولید لباس خود را به صورتی نام‌گذاری کنید که نشان‌دهنده هویت برند شما باشد و در ذهن مشتریان حک شود.

– آیا می‌توانیم برچسب برند خود را بر روی لباس‌های تولیدکنندگان بزنیم؟

تا زمانی که خلاف سیاست تولیدکنندگان نباشد، شما می‌توانید برچسب برند خود را بر روی لباس‌های تولید شده توسط دیگران بزنید.

اساساً، شما لباس‌ها را از تولیدکنندگان می‌خرید و برچسب‌های مارک خود را بر روی آن می‌زنید. سپس، محصول را مستقیم به مشتریان خود می‌فروشید.

– آیا راه اندازی تولیدی لباس پوشاک در منزل، امکان‌پذیر است؟

بله؛ اگر اصول رشد کسب و کار را به خوبی یاد بگیرید، می‌توانید به‌راحتی در منزل، درآمدهای بسیار بالا دربیاورید.

– درآمد تولیدی لباس چقدر است؟

درآمد تولیدی پوشاک در سال ۲۰۱۹ به ۱.۹ تریلیون دلار رسید و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ به بیش از سه تریلیون دلار برسد؛ بنابراین اگر به اصول کسب و کار آشنا باشید و آموزش ببینید، درآمد بسیار بالا نصیبتان می‌شود.

– راه اندازی تولیدی تی شرت یا مانتو، چه مراحلی دارد؟

برای راه اندازی تولیدی مانتو و تیشرت هم باید طبق همین مقاله عمل کنید.

– آیا راه اندازی تولیدی پوشاک با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟

بله؛ تولیدی پوشاک جزو کسب‌وکارهایی است که می‌توان با سرمایه کم آن را شروع کرد، فقط باید هدف خود را تعیین کنید و یک قسمت بازار را هدف بگیرید (مثلاً تولید لباس بارداری برای بانوان).

– آیا برای شروع، احتیاج به دریافت مجوز تولیدی لباس داریم؟

ازآنجایی‌که تولیدی لباس در کمترین فضا هم قابل‌اجراست، به همین علت بسیاری از افراد بدون دریافت مجوز و به‌صورت زیرزمینی آن را انجام می‌دهند؛ پس اگر می‌خواهید در مقیاس کوچک شروع کنید، نیازی به مجوز ندارید.

امّا اگر قصد داشته باشید یک تولیدی یا کارخانه بزرگ تأسیس کنید یا بخواهید برای کسب‌وکارتان وام بگیرید، احتیاج به مجوز دارید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر باید به اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک مراجعه کنید.

– افراد موفق در تولیدی پوشاک و مد، چه کسانی هستند؟

در زیر، برای نمونه، افرادی را معرفی می‌کنم که در زمینه پوشاک بسیار موفق هستند، شما می‌توانید با مطالعه زندگی این افراد از تجربیات تولیدی لباس آن‌ها استفاده کنید.

– یک لباس خوب و مشتری پسند چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • در عین سادگی زیباست
  • از هنر الهام گرفته است
  • خریدار را زیبا می‌کند
  • احساس خوبی به مشتری می‌دهد

مطالب مرتبط با راه اندازی تولیدی پوشاک

اگر هنوز ایده‌ای برای شروع یک کسب و کار ندارید، می‌توانید از مطالب زیر استفاده کنید.

شاید عاشق کارآفرین شدن باشید، برای تکمیل اطلاعات خود در زمینه کارآفرین شدن، حتماً مقاله زیر را مطالعه کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به‌صورت کامل و جامع با راه اندازی تولیدی لباس آشنا شدید.

این را بدانید که صنعت مد و لباس، سال‌به‌سال درحال‌رشد است و هر لحظه‌ای را که برای شروع این کسب و کار از دست بدهید، در آینده برایتان حسرت می‌شود.

ایجاد یک کسب و کار تولیدی لباس، در ابتدا کمی مشکل است، امّا با تلاش، آموزش درست و یک استراتژی قوی، صددرصد موفق می‌شوید.

زمانی که نوع لباسِ تولیدی را انتخاب کردید و طرح تجاری را نوشتید، می‌توانید کارگاه خود را راه اندازی کنید و برای فروش لباس آماده شوید.

در مرحله بعد، با استفاده از ترفندهای بازاریابی و فروش، کسب و کار خودتان را دگرگون کنید؛ بنابراین تحت هیچ شرایطی زمان را از دست ندهید!

امیدوارم در سال جدید به موفقیت‌های بزرگی در زمینه تولیدی لباس، برسید.

حالا می‌خواهم نظرتان را بدانم:

آیا خواندن این مقاله، به شما در زمینه تولید لباس، کمک کرده است؟

شما چه مشکلاتی برای شروع کسب و کار دارید؟

درهرصورت، نظر خود را در زیر بنویسید.

من در این مقاله به شما یاد دادم که چگونه وارد کسب و کار تولید پوشاک شوید.

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا 35

هنوز به این پست رای ندادی!!!!

معصومه برادران

من معصومه برادرانم و در این سایت، ایده‌ها و تجربیاتم رو در مورد کسب‌ و کارهای کوچک و خونگی با شما به اشتراک می‌گذارم. مطالب اینجا در ساختن یک کسب و کار و خلق یک زندگی جدید و بهتر یاور شماست. توی دنیای سایتم همراه من باش تا از کوچک شروع کنیم و بزرگ موفق بشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا