فروش شیرینی خانگی |4 ترفند{عالی}که فروشتان را بالا میبرد
مطمئن هستم که فروش شیرینی خانگی به اندازه فکر کردن در مورد پختن آن ، باعث بالا رفتن هیجان شما میشود!
درست گفتم یا نه؟
امّا حالا که قصد خواندن این مقاله را دارید، یعنی این که به احتمال زیاد متوجه شدهاید که یاد گرفتن فروش شیرینی خانگی از دستپخت عالی، مهمتر است.
تمام افرادی که به تازگی وارد کسب و کار فروش شیرینی خانگی شدهاند، تصوّر میکنند فقط با پختن یک کیک یا شیرینی عالی و تبلیغ آن، به درآمدهای بسیار بالا میرسند.
شاید این نوع از استراتژی در 10 سال قبل جواب میداد، امّا در حال حاضر خیر!
من اطمینان دارم که شما هم این تجربه را داشتهاید و به همین دلیل است که الان در حال خواندن این نوشته هستید.
در کسب و کار شیرینی خانگی، اتفاقات بسیار زیادی رخ میدهد.
افراد با انگیزه و علاقۀ زیاد وارد این شغل میشوند و ساعتها زحمت میکشند تا یک شیرینی، خوشمزهتر از دیگران درست کنند!
بعد آن را با شوق فراوان در شبکههای اجتماعی پست میکنند و منتظر اولین فروشها میشوند.
امّا متاسفانه هیچ اتفاقی نمیافتد و دقیقاً قسمت دردناک داستان همین جاست. چون مدام تلاش میکنیم ولی فروشی حاصل نمیشود!
فکر میکنید مشکل از کجاست؟
باید با دقت این مقاله را مطالعه کنید
اجازه دهید رازی را با شما در میان بگذارم:
هیچوقت عالیترین محصول ، بهترین فروش را نمیکند. همیشه بهترین بازاریابی باعث بالاترین فروش میشود!
یک شغل شیرینی خانگی، 30 درصد به دستپخت عالی احتیاج دارد و 70 درصد به عِلم بازاریابی و فروش.
افراد زیادی به من مراجعه میکنند و میگویند: چرا رقیب من با وجود این که دستپخت خوبی ندارد، بیشتر از من میفروشد؟
من هم در جواب میگویم، چون آنها 70 درصد بیشتر از شما زمان و فکر روی بازاریابی میگذارند، رعایت این نکته باعث میشود آنها بدون شکست و به صورت مداوم، محصولات خود را بفروشند.
خبر خوب این است که هر کسی میتواند بازاریابی و ترفندهای رشد کسب و کار را یاد بگیرد و این چیزی نیست که شما با آن به این دنیا آمده باشید!
آیا حالا برای یادگیری ترفندهای بازاریابی و فروشِ شیرینی خانگی آماده هستید؟
قبل از خواندن ادامه این مطلب، باید چیزی را به شما بگویم:
این که شما فوقالعاده هستید و من به پیشرفت شما در این کسب و کار امید فراوانی دارم.
بسیاری از افرادی که وارد شغل شیرینی خانگی میشوند، متوجه این مطلب نیستند که موفقیت آنها در یاد گرفتن ترفندهای رشد کسب و کار است!
کسب و کار شیرینی خانگی، میدان مسابقه بهترین دستپخت نیست، بلکه یک رقابت در عِلم بازاریابی و فروش است.
همین که شما در حال خواندن این مقاله هستید، نشاندهنده آن است که از دیگران جلوتر هستید و متفاوت فکر میکنید.
بنابراین خوشحالم که برای موفقیت خودتان وقت میگذارید.
در ادامه 4 نکته عالی رادر اختیارتان قرار میدهم که فروش شیرینی خانگی شما را متحول میکند.
مقاله پیشنهادی:
1. نمی توانید با یاد گرفتن چند نکته، فروش شیرینی خانگی را بالا ببرید!
به نظر شما میشود فقط با ریختن یک ماده خاص، شیرینی بی نظیر و خوشمزهای درست کرد؟
صد در صد خیر، زیرا یک شیرینی فوقالعاده از مجموعهای مواد تشکیل شده است.
این مطلب در بازاریابی هم صدق میکند، فکر نکنید که با یادگرفتن چند نکته، میتوانید فروش شیرینی خانگی خود را به حد بسیار بالا برسانید.
هیچ ترفندی وجود ندارد که باعث شود در یک لحظه هزاران مشتری به سمت شما بیاید!
عوامل بسیار زیادی دست به دست هم میدهند تا یک کسب و کار شیرینی خانگی به موفقیت برسد.
تمام این عوامل در کنار یکدیگر میشود:” استراتژی “
بنابراین دنبال یک راه میانبر نگردید، بازاریابی و فروش یک عِلم است و باید آن را یاد بگیرید.
نکته:
ممکن است با استفاده از کارهایی، در یک زمان خاص تعداد زیادی مشتری داشته باشید، امّا آنها دائمی نیستند و با این نوع ترفندهاهمیشه باید دنبال مشتری بگردید.
کسانی که به دنبال راهحلهای سریع میگردند، از رشد و موفقیت عقب میمانند.
اگر میخواهید کسب و کار شیرینی خانگی شما همیشه فروش بالایی داشته باشد، باید مدام یاد بگیرید و تجربه کنید.
بسیاری از قنادهای خانگی علاقهای به یادگیری ترفندهای رشد کسب و کار ندارند، آنها فقط میخواهند شیرینی بپزند، این یک فرصت عالی برای شما است تا مشتریان آنها را جذب کنید!
مطمئن باشید اگر روشهای فروش شیرینی خانگی را یاد نگیرید، به زودی مجبور میشوید شغل خود را تعطیل کنید!
به احتمال زیاد، زمانی که تصمیم گرفتید وارد کسب و کار شیرینی خانگی شوید، نمیخواستید فقط یک شیرینی پز باشید، بلکه قصد داشتید یک کارآفرین موفق شوید.
راهحل صحیح چیست؟
اگر میخواهید یک شیرینی پز خانگی موفق و ثروتمند شوید، باید دو برابر زمانی که برای یادگیری شیرینی پزی وقت میگزارید، برای بازاریابی نیز زمانی را اختصاص دهید.
فراگرفتن عِلم بازاریابی و فروش مثل یادگرفتن یک زبان جدید است و نمیشود یک شبه آن را فرا گرفت!
حواستان باشد که بازاریابی و فروش با تبلیغات و تخفیف دادن تفاوت زیادی دارد.
بازاریابی شما را اجبار میکند تا برای شد کسب و کار خودتان یک برنامه منظم تهیه کنید، این برنامه شامل موارد زیر میشود:
- روشهای ارتباط با مشتری
- میزان پخت شیرینی
- جذب مشتریان جدید
- و…
شاید فکر میکنید من قصد دارم در این مقاله به شما بگویم که تبلیغات پولی انجام دهید تا هزاران نفر به سمت کسب و کارتان سَرازیر شوند.
البته آن هم یک ترفند است، ولی روش من بر اساس تبلیغات پولی نیست.
اگر دنبال هزینههای سنگین برای تبلیغات باشید، هیچوقت عِلم بازاریابی را یاد نمیگیرید.
خبر خوشحالکننده این است که میشود بدون یک ریال تبلیغات، فروش شیرینی خانگی خود را بالا ببرید و به درآمدهای میلیونی و بالا برسانید!
2. بازاریابی با تبلیغات تفاوت زیادی دارد
بازاریابی یعنی این که به افراد نشان دهید، شیرینیهای پخته شدۀ شما، همان محصولی است که آنها به دنبالش میگردند.
بسیاری از شیرینی فروشیها و قنادهای خانگی به سبک سنتی بازاریابی میکنند.
آنها تصور میکنند برای موفقیت در فروش شیرینی خانگی، فقط باید دو کار را انجام دهند:
- شیرینی عالی بپزند
- تبلیغات کنند
امّا نمیدانند که این ترفندها دیگر جواب نمیدهد یا حداقل تاثیرشان بسیار کم و مقطعی است .
امروزه تقریباً تمام شیرینیها کیفیت بالایی دارند، پس دلیل از دست دادن مشتریان چیست؟
نباید از حرفهای من برداشت اشتباه کنید.
پختن شیرینی با طعم فوقالعاده، بسیار عالی است، امّا کافی نیست. چون بسیاری از شیرینی پزها این کار را می کنند.
هر چقدر هم شما شیرینیهای عالی بپزید و آن را تبلیغ کنید، مشتریانِ بیشتر به دست نمیآورید!
ناراحت کننده است، نه؟
بنابراین دلیل فروش پایین، طعم بد یا تبلیغات کم نیست.
خواهش میکنم خودتان را از این اطلاعات و مفاهیم غلط نجات دهید.
حالا میخواهم یک حقیقت را در مورد فروش شیرینی خانگی بگویم:
با یادگرفتن ترفندهای رشد کسب و کار و بازاریابی، دیگر لازم نیست حتی یک ریال برای کسب و کارتان تبلیغ کنید، چون فروشتان همیشه عالی است.
تفاوت بازاریابی و تبلیغات در چیست؟
بازاریابی باعث میشود مشتریان فراوانی جذب کنید.
زمانی که بازاریابی را یاد میگیرید، مشتریانتان به صورت غیر قابل درکی زیاد میشود، آنها مدام دنبال شما میگردند و دیگر لازم نیست برای به دست آوردن آنها تلاشی کنید.
امّا تبلیغات شبیه ماهی گرفتن در دریا است.
شما به دریا میروید و منتظرید تا ماهی وارد تور شود.
تبلیغات سه عیب بزرگ دارد:
- استرسزا بودن
- از بین بردن بودجه شما
- ریسک بالا
در حال حاضر کارآموزانی دارم که با فروش شیرینی خانگی در اینستاگرام به درآمدهای بالایی رسیدند و مشتریان، بدون یک ریال تبلیغات، از چهار ماه قبل برای شیرینیهای آنها وقت میگیرند.
مطمئن باشید که با تبلیغات هیچ نتیجه مثبتی به دست نمیآورید!
3. پایه و اساس فروش شیرینی خانگی
افراد زیادی، اوایل شروع کسب و کار ، تمرکز خود را روی تحت تاثیر قرار دادن مشتریان میگزارند.
آنها با دستپخت عالی، لوگوی زیبا، شبکههای اجتماعی خود و فهرست مواد تشکیل دهنده شیرینی یا کیک، میخواهند مشتریان را تحت تاثیر قرار دهند.
ولی متاسفانه باز هم میبینند که بعد از مدتی مردم آنها را ترک میکنند و سراغ فرد دیگری میروند.
واقعاً دلیلش چیست؟
حقیقت این است که مردم خرید نمیکنند، مگر این که تحت تاثیر قرار بگیرند. آنها زمانی دست به خرید میزنند که ببینند شما مشکلات آنها را به سرعت حل میکنید.
یعنی به آنها کمک میکنید تا از مشکلات عبور کنند.
درواقع یک حقیقت تلخ در مورد شکست کسب و کارها وجود دارد:
آنها همیشه خودشان را به عنوان قهرمان و برنده داستان معرفی میکنند و مدام میگویند خودشان و کسب و کارشان فوقالعاده است.
امّا مشتریان فقط به یک داستان علاقه دارند، آن هم داستان خودشان است، نه مال شما!
با یک مثال به شما توضیح میدهم:
آنها مدام در سایت و شبکههای اجتماعی، از خودشان تعریف میکنند.
تعاریفی شبیه موارد زیر:
- شیرینی خانگی من مجوز دارد
- دستپخت من عالی است
- مواد استفاده شده در شیرینیهای من ارگانیک است
- داستان زندگیم را بخوانید تا همهچیز را در مورد من بدانید
- و…..
در واقع همه در زمان شروع این کارها را انجام میدهند، چون میبینند دیگران هم همین موارد را انجام دادهاند!
امّا اگر میخواهید فروش شیرینی خانگی شما بالا رود و موفق شوید، باید به صورتی متفاوت داستان کسب و کار خود را تعریف کنید.
متاسفانه صاحبان کسب و کار، قهرمان داستان نیستند.
مشتریان ما قهرمان هستند.
فقط یک راهنما باشید
داستان کسب و کار شما درباره مسیر مشتری به سمت پیروزی یا موفقیت است.
شما فقط یک راهنما هستید، نه قهرمان!
اگر میخواهید فروش شیرینی خانگی خود را بالا ببرید، باید مشتریان را راهنمایی کنید و کمک کنید تا از مشکلات عبور کند و به موفقیت برسند.
هر موقع کسب و کارتان مربوط به شما شود، دیگر مشتریان جدید پیدا نمیکنید.
امّا زمانی که کسب و کارتان فقط در مورد موفقیت مشتریان باشد، آنها به صورت اتوماتیک به سمت شما جذب میشوند.
پس زمان کمتری در مورد خودتان و مواردی مثل: آیا میدانستید، صحبت کنید.
باید در مورد مشکلات مشتریان بگویید و این که چگونه میتوانید به آنها کمک کنید.
زمانی که شما در مورد مشکلاتی حرف میزنید که مدام به آنها فکر میکنند، گوششان تیز می شود.
وقتی با دردها و مشکلات آنها همدلی میکنید و راهحل میدهید، با خودشان میگویند: چقدر این فرد انسان مفیدی است.
نکته:
مردم محصول نمیخرند، بلکه راهحل مشکلات را خریداری می کنند.
حالا باید زمانی را اختصاص دهید تا به مشکلات مشتریان فکر کنید و تمام آنها را در دفتری یادداشت کنید.
در مرحله بعد، آن مشکلات به همراه راهحل را در مقالات سایت یا پستهای شبکه اجتماعی قرار دهید.
باید به آنها توضیح دهید که محصول شما تمام مشکلات آنها را رفع میکند.
4. مثل یک فرد معمولی باشید، نه یک کسب و کار بزرگ
همانطور که قبلاً گفتم: همه برای فروش بیشتر شیرینی خانگی، فکر میکنند که باید مشتریان را با محصولات و برند خود تحت تاثیر قرار بدهند.
امّا با این ترفند هیچ نتیجهای نمیگرفتند.
حالا لطف کنید و نکته زیر را حفظ کنید:
مردم فقط از کسانی خرید میکنند که به آنها علاقه و اعتماد دارند.
انسانها موجوداتی اجتماعی هستند، به همین علّت فقط از افرادی که با آنها ارتباط خوبی دارند، خرید میکنند.
در این قسمت دو ترفند برای برقراری ارتباط میآورم:
خود واقعی باشید
اگر به تنهایی کار میکنید، مدام نگویید: [ما]، با صداقت کامل در شبکههای اجتماعی یا وبسایت بگویید که تنها فعالیت میکنید.
نباید با مشتریان مثل یک شرکت بزرگ، سرد و رسمی صحبت کنید، شما یک قناد خانگی هستید، نه پلیس!
خودتان را نشان دهید
فرض کنید برای فروش شیرینی خانگی در یک شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام، فعالیت میکنید.
اگر خجالتی هستید و نمیخواهید تصویر خود را نشان دهید، ضرر میکنید و یک اشتباه بزرگ را انجام دادهاید!
قبول دارم که سخت است، ولی از شما درخواست میکنم، جسارت داشته باشید و چهره خودتان را در شبکه اجتماعی نشان دهید.
یک عکس شخصی در پروفایل قرار دهید و از نام کوچک خودتان برای پروفایل استفاده کنید.
اگر مشتریان احساس کنند که یک فرد واقعی و آنها شما را در حال پخت شیرینی خانگی یا کیک ببینند، بزرگترین دارایی را به دست آوردهاید.
پس واقعیتِ شیرینی پز بودن خودتان را مخفی نکنید!
فرض کنید به جای فعالیت در شبکههای اجتماعی ناچار به داشتن یک مغازه بودید، آنوقت برای فروش شیرینیهای خودتان باید با مشتری، رو به رو میشدید.
شبکهی اجتماعی شما حکم همان مغازه را دارد. بنابراین بدون هیچ احساس نا به جایی خودتان را نشان دهید.
سوالات متداول شما
– چند نمونه پیج فروش کیک خانگی معرفی کنید؟
در زیر چند نمونه را مینویسم، امّا هیچکدام از این پیجها، بازاریابی شبکه اجتماعی را رعایت نمیکنند.
در صورت رعایت کردن، کسب و کارشان متحول میشد.
– کانال فروش شیرینی خانگی چیست؟
شما میتوانید در شبکههایی مثل تلگرام، کانال باز کنید و مشتریان واقعی را از اینستاگرام وارد آن کنید، البته ترفندهای دیگری هم برای جذب افرادی به کانال تلگرام وجود دارد اما در کل یکی از راههای فروش عالی برای شیرینی خانگی، استفاده از کانال در یک شبکه اجتماعی است.
– آیا ترفندهایی برای فروش شیرینی خانگی در عید وجود دارد؟
بله.
شما باید از کمپینهای بازاریابی استفاده کنید که درآمد شما را فوقالعاده بالا میبرد. زمان این کمپینها سه هفته قبل از عید شروع میشود.
من به زودی یک مقاله در مورد آموزش کمپین بازاریابی در سایت مینویسم، امّا برای کسب اطلاعات بیشتر، به پشتیبانی پیام دهید.
نتیجهگیری
من در این مقاله در مورد چهار ترفند فروش شیرینی خانگی صحبت کردم.
به نظر خودم، مهمترین مسئله برای بالا رفتن فروش شیرینی و کیک خانگی، یاد گرفتن بازاریابی و فروش است، با یاد گرفتن این علِم، برای همیشه کسب و کارتان را بیمه کردهاید.
حالا علاقه دارم نظر شما را بدانم:
آیا علاقه دارید عِلم بازاریابی و فروش را یاد بگیرید تا کسب و کارتان از تمام رقیبان جلو بزند؟
برایم در زیر بنویسید.
سلام
وقتتون بخیر
من چند روز دیگر مجوزام را میگیرم و شروع به کار میکنم چند سالی هست تجربه مسئول فنی را دارم ولی به طور مستقل کار نکردم مخصوصا توی مرحله بازاریابی. پیچ توی اینستا هم دارم و امتحانی محصولم را به فروشگاه دادم ولی مشتری و فالوور خاصی ندارم…
فکر میکنم دارم عجولانه تصمیم میگیرم …
اگر میشه من با شما در ارتباط باشم.
متشکرم
سلام بهاره عزیز
متاسفانه چیزی از کار و محصولت نگفتی تا بتونم کمکت کنم
ولی اگر به پشتیبانی سایت پیام ارسال کنی، حتما راهنماییت می کنیم
بهترین ها رو برات آرزو می کنم
موفق باشید
سلام معصومه جان نازنین
ممنونم بخاطر مطالب بسیار آموزنده ت
انشاالله شاد و تندرست باشی.
من بعد از چند سال دوباره قصد دارم فعالیتم رو در زمینه فروش کیک و شیرینی شروع کنم. اما بازار یابی و خلاقیتم برای معرفی جذاب محصول خیلی ضعیفه .
ممنون میشم راهنماییم کنی،،
سلام شکوه عزیزم
برای مشاغل خانگی بهترین بستری که میشه کسب و کار رو به بهترین شکل بازاریابی کرد، شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام هستن.
مزیت این بستر ها اینه که اولا رایگانن، مدل های مختلفی از محتوا رو بهت ارائه میدن که کمک می کنه خلاقیتت کم کم بهتر بشه، و در آخر به خاطر اینکه مخاطب دائم باهات تعامل داره، هم ارتباطش باهات بیشتر میشه و هم اعتماد سازی بیشتری داری.
در نتیجه اگر خورد خورد کارت رو از این بستر هاا شروع کنی و آموزش لازم رو هم در این زمینه ببینی، می تونی در بازه زمانی نسبتا کوتاهی، رشد خیلی خیلی بزرگی رو توی کسب و کار خودت تجربه کنی.
برات بهترین ها رو آرزو می کنم
موفق باشی عزیزم
سلام من ۴ساله کیک وشیرینی خانگی تولید می کنم وتقریبا یک ساله محصولات پروتئینی هم تولید می کنم ولی هنوز به فروش مطلوبی نرسیدم داخل ایتا کانال دارم وپیج داخل اینستا
ولی از طریق ایتا بیشتر فروش دارم
تو این چند ساله خیلی روی بسته بندی وبازاریابی وتبلیغات تلاش کردم ولی فایده ای نداشته
من دوست دارم به تولید بالا برسم ولی نمیدونم چه طور
می خوام اشتراک محصولاتم را بذارم کلی ایده در سرم دارم ولی مشتری ندارم😩
سلام هاجر عزیزم
اول از همه بهت تبریک میگم که فعالیت خودت رو با وجود هر کم و کاستی شروع کردی و برای رسیدن به اهدافت تلاش می کنی.
اما در مورد سوال شما باید بگم که مشکل اصلی فعالیت غیر متمرکز شماست. شیرینی پزی و پخت کیک و محصولات پروتئینی سه موضوع کاملا مجزا هستن که نیاز به بازاریابی مستقل دارن. تلاش برای رشد هر سه مورد در کنار هم اصلا نتیجه مطلوبی نداره و فقط شما رو خسته میکنه.
توصیه بنده اینه اول ببینید که کدوم محصولتون تا حالا تقاضای بیشتری داشته و درآمد بهتری رو براتون ایجاد کرده و در کنار این، ببینید توی کدوم گزینه مهارت بیشتری دارید. با بررسی این موضوع ایده خودتون رو تخصصی کنید.
مورد بعد در مورد کانال های بازاریابیه. وقتی می بینید از یک مسیر نتیجه بهتری میگیرید، بهتره تمرکز خودتون رو در ابتدا فقط روی همون کانال بزارید و وقتی به یک درآمد مناسب رسید، در کنارش با گرفتن نیروی کار یا افزایش مهات خودتون، روی کانال های دیگه هم کار کنید، وقتی تنها یک کار رو شروع میکنید، بهتره فقط یک محصول و یک کانال رو انتخاب کنید و با ادامه کار، فعالیت خودتون رو گسترده تر کنید.
در مورد مدل بازاریابی و تبلیغات هم تا زمانی که دقیقا بررسی نکنم، نظری ندارم چون نحوه اجرا و محتوای کانال های شما و حتی بستری که توش تبلیغ کردید هم توی این موضوع تاثیر داره پس تا همه اینها بررسی نشه، نمیشه دلیل قطعی موفق نبودن تبلیغات رو بررسی کرد.
تولید محتوا توی کسب و کارهای خونگی تاثیر زیادی داره و اگر توی این موضوع خلاقیت و تجربه خودتون رو زیاد کنید، مطمئن باشید که نتایج خوبی در انتظار شما خواهد بود
با توجه به نکاتی که بهتون گفتم میتونید تغییرات خوبی رو در کسب و کار خودتون به وجود بیارید.
بهترینها رو برات آرزو میکنم
موفق باشی عزیزم
سلام برای شروع کسب و کار کیک و شیرینی از ابتدا باید چه وسایلی(ضروری )رو تهیه کنم؟؟؟
و اگه امکان داره واسه برند فر بهم راهنمایی بدید🙏
سلام مژده عزیزم
شروع کار باید با حداقل ترین محصولات و لوازم کار انجام بشه که شامل فر، همزن، قالب های مخصوص، یک سری ابزار اولیه مثل قیف، لیسک و… و البته مواد اولیه هستش.
در زمینه برند فر متاسفانه بنده نمی تونم کمک زیادی بهتون کنم و باید حتما با تحقیق در این زمینه اطلاعات به دست بیارید.
پیشنهاد می کنیم که کارتون رو حتما از یک مدل محصول استارت بزنید و در ابتدا بیشتر از امکانات در دسترس خودتون استفاده کنید.
بهترین ها رو برات آرزو میکنم
موفق باشی
سلام وقت بخیر من کیک و شیرینی خانگی درست میکنم چطور میتونم برا عید مشتری داشته باشم و یه بازرایابی درستی انجام بدم ممنون میشم منو راهنمایی بفرمایین
سلام شایسته عزیزم
الان زمان بسیار مناسبی برای شروع بازاریابی محصولات عیده و اگر طبق اصول پیش برید، قطعا فروش خوبی رو تجربه می کنید.
اولین نکته اینه که باید ظرفیت تولید خودت رو مشخص کنی و ببینی که تا چه اندازه توانایی تولید شیرینی داری.
در مرحله بعد، نوع شیرینی رو تعیین کن تا سفارش های بیجا یا غیر معمول بهت نشه
برای شروع بازاریابی بهتره چند نمونه کوچیک از محصولات خودت رو آماده کنی و هر جا که به عنوان مهمونی یا جمع های دوستانه می ری ، با خودت ببری، حتما هم تاکید کن که خونگیه و جزو سفارش هاییه که عید بهت دادن.
اگر اطراف منزل شما فروشگاه های شکلات، آجیل، لوازم قنادی و موارد مشابه وجود داره، باهاشون صحبت کن که تراکت تبلیغاتی خودت رو همراه با چند نمونه محصول در مغازشون قرار بدی. مطمئن باش که یکی دو نفرشون حتما قبول می کنن. اگر لازم شد یه مبلغی هم به عنوان پورسانت بهشون بده (درسته سودت کمتر میشه اما تونستی مشتری مستقیم به دست بیاری که ارزش زیادی داره)
اگر شبکه ی اجتماعی نداری، پیشنهاد می کنم از همین الان یه کانال مثل تلگرام یا ایتا که مخاطبان خوبی دارن برای خودت باز کنی و عکس های با کیفیت، زیبا و خلاقانه از محصولاتت رو داخلش قرار بدی. در کنار این ها گاهی پشت صحنه درست کردن کارهات رو کلیپ ها با مزه درست کن یا دستور درست کردن یک شیرینی رو قرار بده، هر چند وقت هم یه عکس از سفارش هات بزار و بگو که مثلا سفارش خانم فلانی .
در همین ما بین می تونی تبلیغ سفارش عید هم بکنی که به عنوان مثال، این شیرین برای عید سفارش گرفته میشه.
شایسته عزیزم ، کارها و نکته ها همینن ولی هر کدومشون جزئیات زیادی داره که نمیشه در قالب یک پیام اونها رو مطرح کرد، اما با اقدام های زود به زود و یکم هم کنجکاوی خودت، میتونی بسیار با مهارت فعالیت خودت رو آغاز کنی و درآمد خوبی رو برای خودت رقم بزنی.
فقط بسته بندی خوب، کیفیت و طعم عالی و خلاقیت د رارائه محصول رو فراموش نکن. خیلی به رشدت کمک می کنه.
بهترین ها رو برات آرزو می کنم
موفق باشی
نیاز به مشاوره
سلام سحر عزیزم
برای مشاوره تلفنی باید درخواست خودت رو از بخش مشاوره ثبت کنی.
در ضمن ما پشتیبانی آنلاین هم داریم که پشتیبان ها به خیلی از سوالات شما پاسخ میدن.
اگر نیاز به کمک و راهنمایی داری، درخواستت رو از این دو طریق ثبت کن تا ما بتونیم راهنماییت کنیم.
بهترین ها رو برات آرزو می کنیم
موفق باشی
سلام خانم برادران
من یک ماه هست کسب و ار شیرینی خانگی رو شروع کردم
برای مشاوره با شما چطور ارتباط بگیرم؟
بازاریابی بلد نیستم و دوست دارم یاد بگیرم
سایر مقالات سایت و خوندم و تقریبا دارم اجرا میکنم
فقط شبکه های اجتماعی ایرانی رو استفاده میکنم و دوست دارم در اونها پیشرفت کنم
سلام فاطمه عزیزم
بسیار خوشحال شدم و امیدوارم به موفقیتی که انتظارش رو داری برسی
در رابطه با ارتباط، میتونید پیامتون رو به ایمیل بنده ارسال کنید، چون سوالات ایمیلم رو خودم پاسخ میدم. از طریق چت آنلاین هم همکارانم راهنماییتون می کنن.
در مورد بازاریابی هم هیچ فرقی نمی کنه که کجا فعالیت می کنید، هر جا که مشتری باشه میتونه فضایی برای بازاریابی هم باشه. سوالاتت رو جمع آوری کن و برام بفرست تا به صورت کامل بهشون پاسخ بدم .
بهترین ها رو برات آرزو می کنم
موفق باشی