فروش شیرینی خانگی |4 ترفند{عالی}که فروشتان را بالا می‌برد

3.2
(5)

مطمئن هستم که فروش شیرینی خانگی به اندازه فکر کردن در مورد پختن آن ، باعث بالا رفتن هیجان شما می‌شود!

درست گفتم یا نه؟

امّا حالا که قصد خواندن این مقاله را دارید، یعنی این که به احتمال زیاد متوجه شده‌اید که یاد گرفتن فروش شیرینی خانگی از دست‌پخت عالی، مهم‌تر است.

تمام افرادی که به تازگی وارد کسب و کار فروش شیرینی خانگی شده‌اند، تصوّر می‌کنند فقط با پختن یک کیک یا شیرینی عالی و تبلیغ آن، به درآمدهای بسیار بالا می‌رسند.

شاید این نوع از استراتژی در 10 سال قبل جواب می‌داد، امّا در حال حاضر خیر!

من اطمینان دارم که شما هم این تجربه را داشته‌اید و به همین دلیل است که الان در حال خواندن این نوشته هستید.

در کسب و کار شیرینی خانگی، اتفاقات بسیار زیادی رخ می‌دهد.

افراد با انگیزه و علاقۀ زیاد وارد این شغل می‌شوند و ساعت‌ها زحمت می‌کشند تا یک شیرینی، خوشمزه‌تر از دیگران درست کنند!

بعد آن را با شوق فراوان در شبکه‌های اجتماعی پست می‌کنند و منتظر اولین فروش‌ها می‌شوند.

امّا متاسفانه هیچ اتفاقی نمی‌افتد و دقیقاً قسمت دردناک داستان همین جاست. چون مدام تلاش می‌کنیم ولی فروشی حاصل نمی‌شود!

فکر می‌کنید مشکل از کجاست؟

باید با دقت این مقاله را مطالعه کنید

اجازه دهید رازی را با شما در میان بگزارم:

هیچ‌وقت عالی‌ترین محصول ، بهترین فروش را نمی‌کند. همیشه بهترین بازاریابی باعث بالاترین فروش می‌شود!

یک شغل شیرینی خانگی، 30 درصد به دست‌پخت عالی احتیاج دارد و 70 درصد به عِلم بازاریابی و فروش.

افراد زیادی به من مراجعه می‌کنند و می‌گویند: چرا رقیب من با وجود این که دست‌پخت خوبی ندارد، بیشتر از من می‌فروشد؟

من هم در جواب می‌گویم، چون آن‌ها 70 درصد بیشتر از شما زمان و فکر روی بازاریابی می‌گذارند، رعایت این نکته باعث می‌شود آن‌ها بدون شکست و به صورت مداوم، محصولات خود را بفروشند.

خبر خوب این است که هر کسی می‌تواند بازاریابی و ترفندهای رشد کسب و کار را یاد بگیرد و این چیزی نیست که شما با آن به این دنیا آمده باشید!

آیا حالا برای یادگیری ترفندهای بازاریابی و فروشِ شیرینی خانگی آماده هستید؟

قبل از خواندن ادامه این مطلب، باید چیزی را به شما بگویم:

این که شما فوق‌العاده هستید و من به پیشرفت شما در این کسب و کار امید فراوانی دارم.

بسیاری از افرادی که وارد شغل شیرینی خانگی می‌شوند، متوجه این مطلب نیستند که موفقیت آن‌ها در یاد گرفتن ترفندهای رشد کسب و کار است!

کسب و کار شیرینی خانگی، میدان مسابقه بهترین دست‌پخت نیست، بلکه یک رقابت در عِلم بازاریابی و فروش است.

همین که شما در حال خواندن این مقاله هستید، نشان‌دهنده آن است که از دیگران جلوتر هستید و متفاوت فکر می‌کنید.

بنابراین خوشحالم که برای موفقیت خودتان وقت می‌گذارید.

در ادامه 4 نکته عالی رادر اختیارتان قرار می‌‍‌دهم که فروش شیرینی خانگی شما را متحول می‌کند.

مقاله پیشنهادی:

1. نمی توانید با یاد گرفتن چند نکته، فروش شیرینی خانگی را بالا ببرید!

به نظر شما می‌شود فقط با ریختن یک ماده خاص، شیرینی بی نظیر و خوشمزه‌ای درست کرد؟

صد در صد خیر، زیرا یک شیرینی فوق‌العاده از مجموعه‌ای مواد تشکیل شده است.

این مطلب در بازاریابی هم صدق می‌کند، فکر نکنید که با یادگرفتن چند نکته، می‌توانید فروش شیرینی خانگی خود را به حد بسیار بالا برسانید.

هیچ ترفندی وجود ندارد که باعث شود در یک لحظه هزاران مشتری به سمت شما بیاید!

عوامل بسیار زیادی دست به دست هم می‌دهند تا یک کسب و کار شیرینی خانگی به موفقیت برسد.

تمام این عوامل در کنار یکدیگر می‌شود:” استراتژی

در فروش شیرینی خانگی استراتژی داشته باشید

بنابراین دنبال یک راه میانبر نگردید، بازاریابی و فروش یک عِلم است و باید آن را یاد بگیرید.

نکته:

ممکن است با استفاده از کارهایی، در یک زمان خاص تعداد زیادی مشتری داشته باشید، امّا آن‌ها دائمی نیستند و با این نوع ترفندهاهمیشه باید دنبال مشتری بگردید.

کسانی که به دنبال راه‌حل‌های سریع می‌گردند، از رشد و موفقیت عقب می‌مانند.

اگر می‌خواهید کسب و کار شیرینی خانگی شما همیشه فروش بالایی داشته باشد، باید مدام یاد بگیرید و تجربه کنید.

بسیاری از قنادهای خانگی علاقه‌ای به یادگیری ترفندهای رشد کسب و کار ندارند، آن‌ها فقط می‌خواهند شیرینی بپزند، این یک فرصت‌ عالی برای شما است تا مشتریان آن‌ها را جذب کنید!

مطمئن باشید اگر روش‌های فروش شیرینی خانگی را یاد نگیرید، به‌ زودی مجبور می‌شوید شغل خود را تعطیل کنید!

به احتمال زیاد، زمانی که تصمیم گرفتید وارد کسب و کار شیرینی خانگی شوید، نمی‌خواستید فقط یک شیرینی‌ پز باشید، بلکه قصد داشتید یک کارآفرین موفق شوید.

راه‌حل صحیح چیست؟

اگر می‌خواهید یک شیرینی پز خانگی موفق و ثروتمند شوید، باید دو برابر زمانی که برای یادگیری شیرینی پزی وقت می‌گزارید، برای بازاریابی نیز زمانی را اختصاص دهید.

فراگرفتن عِلم بازاریابی و فروش مثل یادگرفتن یک زبان جدید است و نمی‌شود یک شبه آن را فرا گرفت!

بازاریابی را یاد بگیرید

حواستان باشد که بازاریابی و فروش با تبلیغات و تخفیف دادن تفاوت زیادی دارد.

بازاریابی شما را اجبار می‌کند تا برای شد کسب و کار خودتان یک برنامه منظم تهیه کنید، این برنامه شامل موارد زیر می‌شود:

  • روش‌های ارتباط با مشتری
  • میزان پخت شیرینی
  • جذب مشتریان جدید
  • و…

شاید فکر می‌کنید من قصد دارم در این مقاله به شما بگویم که تبلیغات پولی انجام دهید تا هزاران نفر به سمت کسب و کارتان سَرازیر شوند.

البته آن هم یک ترفند است، ولی روش من بر اساس تبلیغات پولی نیست.

اگر دنبال هزینه‌های سنگین برای تبلیغات باشید، هیچ‌وقت عِلم بازاریابی را یاد نمی‌گیرید.

خبر خوشحال‌کننده این است که می‌شود بدون یک ریال تبلیغات، فروش شیرینی خانگی خود را بالا ببرید و به درآمدهای میلیونی و بالا برسانید!

2. بازاریابی با تبلیغات تفاوت زیادی دارد

بازاریابی یعنی این که به افراد نشان دهید، شیرینی‌های پخته شدۀ شما، همان محصولی است که آن‌ها به دنبالش می‌گردند.

بسیاری از شیرینی‌ فروشی‌ها و قنادهای خانگی به سبک سنتی بازاریابی می‌کنند.

بازاریابی سنتی در فروش شیرینی خانگی جواب نمی دهد

آن‌ها تصور می‌کنند برای موفقیت در فروش شیرینی خانگی، فقط باید دو کار را انجام دهند:

  1. شیرینی عالی بپزند
  2. تبلیغات کنند

امّا نمی‌دانند که این ترفندها دیگر جواب نمی‌دهد یا حداقل تاثیرشان بسیار کم و مقطعی است .

امروزه تقریباً تمام شیرینی‌ها کیفیت بالایی دارند، پس دلیل از دست دادن مشتریان چیست؟

نباید از حرف‌های من برداشت اشتباه کنید.

پختن شیرینی با طعم فوق‌العاده، بسیار عالی است، امّا کافی نیست. چون بسیاری از شیرینی پزها این کار را می کنند.

هر چقدر هم شما شیرینی‌های عالی بپزید و آن را تبلیغ کنید، مشتریانِ بیشتر به دست نمی‌آورید!

ناراحت کننده است، نه؟

بنابراین دلیل فروش پایین، طعم بد یا تبلیغات کم نیست.

خواهش می‌کنم خودتان را از این اطلاعات و مفاهیم غلط نجات دهید.

حالا می‌خواهم یک حقیقت را در مورد فروش شیرینی خانگی بگویم:

با یادگرفتن ترفندهای رشد کسب و کار و بازاریابی، دیگر لازم نیست حتی یک ریال برای کسب و کارتان تبلیغ کنید، چون فروشتان همیشه عالی است.

تفاوت بازاریابی و تبلیغات در چیست؟

بازاریابی باعث می‌شود مشتریان فراوانی جذب کنید.

زمانی که بازاریابی را یاد می‌گیرید، مشتریانتان به صورت غیر قابل درکی زیاد می‌شود، آن‌ها مدام دنبال شما می‌گردند و دیگر لازم نیست برای به دست آوردن آن‌ها تلاشی کنید.

امّا تبلیغات شبیه ماهی گرفتن در دریا است.

شما به دریا می‌روید و منتظرید تا ماهی وارد تور شود.

تبلیغات سه عیب بزرگ دارد:

  1. استرس‌زا بودن
  2. از بین بردن بودجه شما
  3. ریسک بالا

در حال حاضر کارآموزانی دارم که با فروش شیرینی خانگی در اینستاگرام به درآمدهای بالایی رسیدند و مشتریان، بدون یک ریال تبلیغات، از چهار ماه قبل برای شیرینی‌های آن‌ها وقت می‌گیرند.

مطمئن باشید که با تبلیغات هیچ نتیجه‌ مثبتی به دست نمی‌آورید!

3. پایه و اساس فروش شیرینی خانگی

افراد زیادی، اوایل شروع کسب و کار ، تمرکز خود را روی تحت تاثیر قرار دادن مشتریان می‌گزارند.

آن‌ها با دست‌پخت عالی، لوگوی زیبا، شبکه‌های اجتماعی خود و فهرست مواد تشکیل دهنده شیرینی یا کیک، می‌خواهند مشتریان را تحت تاثیر قرار دهند.

ولی متاسفانه باز هم می‌بینند که بعد از مدتی مردم آن‌ها را ترک می‌کنند و سراغ فرد دیگری می‌روند.

واقعاً دلیلش چیست؟

حقیقت این است که مردم خرید نمی‌کنند، مگر این که تحت تاثیر قرار بگیرند. آن‌ها زمانی دست به خرید می‌زنند که ببینند شما مشکلات آن‌ها را به سرعت حل می‌کنید.

یعنی به آن‌ها کمک می‌کنید تا از مشکلات عبور کنند.

درواقع یک حقیقت تلخ در مورد شکست کسب و کارها وجود دارد:

آن‌ها همیشه خودشان را به عنوان قهرمان و برنده داستان معرفی می‌کنند و مدام می‌گویند خودشان و کسب و کارشان فوق‌العاده است.

امّا مشتریان فقط به یک داستان علاقه دارند، آن هم داستان خودشان است، نه مال شما!

برای فروش شیرینی خانگی داستان مشتری را پیدا کنید

با یک مثال به شما توضیح می‌دهم:

آن‌ها مدام در سایت و شبکه‌های اجتماعی، از خودشان تعریف می‌کنند.

تعاریفی شبیه موارد زیر:

  • شیرینی خانگی من مجوز دارد
  • دست‌پخت من عالی است
  • مواد استفاده شده در شیرینی‌های من ارگانیک است
  • داستان زندگیم را بخوانید تا همه‌چیز را در مورد من بدانید
  • و…..

در واقع همه در زمان شروع این کارها را انجام می‌دهند، چون می‌بینند دیگران هم همین موارد را انجام داده‌اند!

امّا اگر می‌خواهید فروش شیرینی خانگی شما بالا رود و موفق شوید، باید به صورتی متفاوت داستان کسب و کار خود را تعریف کنید.

متاسفانه صاحبان کسب و کار، قهرمان داستان نیستند.

مشتریان ما قهرمان هستند.

فقط یک راهنما باشید

داستان کسب و کار شما درباره مسیر مشتری به سمت پیروزی یا موفقیت است.

شما فقط یک راهنما هستید، نه قهرمان!

اگر می‌خواهید فروش شیرینی خانگی خود را بالا ببرید، باید مشتریان را راهنمایی کنید و کمک کنید تا از مشکلات عبور کند و به موفقیت برسند.

هر موقع کسب و کارتان مربوط به شما شود، دیگر مشتریان جدید پیدا نمی‌کنید.

امّا زمانی که کسب و کارتان فقط در مورد موفقیت مشتریان باشد، آن‌ها به صورت اتوماتیک به سمت شما جذب می‌شوند.

نقش راهنما را داشته باشید

پس زمان کمتری در مورد خودتان و مواردی مثل: آیا می‌دانستید، صحبت کنید.

باید در مورد مشکلات مشتریان بگویید و این که چگونه می‌توانید به آن‌ها کمک کنید.

زمانی که شما در مورد مشکلاتی حرف می‌زنید که مدام به آن‌ها فکر می‌کنند، گوششان تیز می شود.

وقتی با دردها و مشکلات آن‌ها همدلی می‌کنید و راه‌حل می‌دهید، با خودشان می‌گویند: چقدر این فرد انسان مفیدی است.

نکته:

مردم محصول نمی‌خرند، بلکه راه‌حل مشکلات را خریداری می کنند.

حالا باید زمانی را اختصاص دهید تا به مشکلات مشتریان فکر کنید و تمام آن‌ها را در دفتری یادداشت کنید.

در مرحله بعد، آن‌ مشکلات به همراه راه‌حل را در مقالات سایت یا پست‌های شبکه اجتماعی قرار دهید.

باید به آن‌ها توضیح دهید که محصول شما تمام مشکلات آن‌ها را رفع می‌کند.

4. مثل یک فرد معمولی باشید، نه یک کسب و کار بزرگ

همانطور که قبلاً گفتم: همه برای فروش بیشتر شیرینی خانگی، فکر می‌کنند که باید مشتریان را با محصولات و برند خود تحت تاثیر قرار بدهند.

امّا با این ترفند هیچ نتیجه‌ای نمی‌گرفتند.

حالا لطف کنید و نکته زیر را حفظ کنید:

مردم فقط از کسانی خرید می‌کنند که به آن‌ها علاقه و اعتماد دارند.

برای فروش بیشتر در فروش کیک و شیرینی با مشتری رفاقت کنید

انسان‌ها موجوداتی اجتماعی هستند، به همین علّت فقط از افرادی که با آن‌ها ارتباط خوبی دارند، خرید می‌کنند.

در این قسمت دو ترفند برای برقراری ارتباط می‌آورم:

خود واقعی باشید

اگر به تنهایی کار می‌کنید، مدام نگویید: [ما]، با صداقت کامل در شبکه‌های اجتماعی یا وبسایت بگویید که تنها فعالیت می‌کنید.

نباید با مشتریان مثل یک شرکت بزرگ، سرد و رسمی صحبت کنید، شما یک قناد خانگی هستید، نه پلیس!

خودتان را نشان دهید

فرض کنید برای فروش شیرینی خانگی در یک شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام، فعالیت می‌کنید.

اگر خجالتی هستید و نمی‎‌خواهید تصویر خود را نشان دهید، ضرر می‌کنید و یک اشتباه بزرگ را انجام داده‌اید!

قبول دارم که سخت است، ولی از شما درخواست می‌کنم، جسارت داشته باشید و چهره خودتان را در شبکه‌ اجتماعی نشان دهید.

یک عکس شخصی در پروفایل قرار دهید و از نام کوچک خودتان برای پروفایل استفاده کنید.

اگر مشتریان احساس کنند که یک فرد واقعی و آن‌ها شما را در حال پخت شیرینی خانگی یا کیک ببینند، بزرگترین دارایی را به دست آورده‌اید.

پس واقعیتِ شیرینی پز بودن خودتان را مخفی نکنید!

فرض کنید به جای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ناچار به داشتن یک مغازه بودید، آنوقت برای فروش شیرینی‌های خودتان باید با مشتری، رو به رو می‌شدید.

شبکه‌ی اجتماعی شما حکم همان مغازه را دارد. بنابراین بدون هیچ احساس نا به‌ جایی خودتان را نشان دهید.

سوالات متداول شما

– چند نمونه پیج فروش کیک خانگی معرفی کنید؟

در زیر چند نمونه را می‌نویسم، امّا هیچ‌کدام از این پیج‌ها، بازاریابی شبکه اجتماعی را رعایت نمی‌کنند.

در صورت رعایت کردن، کسب و کارشان متحول می‌شد.

  1. cake.shirini_m.nazanin
  2. shaghayegh.rasooli
  3. armiamardanian
  4. tootferangi.ir
  5. shirini_papiun50499

– کانال فروش شیرینی خانگی چیست؟

شما می‌توانید در شبکه‌هایی مثل تلگرام، کانال باز کنید و مشتریان واقعی را از اینستاگرام وارد آن کنید، البته ترفندهای دیگری هم برای جذب افرادی به کانال تلگرام وجود دارد اما در کل یکی از راه‌های فروش عالی برای شیرینی خانگی، استفاده از کانال در یک شبکه اجتماعی است.

– آیا ترفندهایی برای فروش شیرینی خانگی در عید وجود دارد؟

بله.

شما باید از کمپین‌های بازاریابی استفاده کنید که درآمد شما را فوق‌العاده بالا می‌برد. زمان این کمپین‌ها سه هفته قبل از عید شروع می‌شود.

من به زودی یک مقاله در مورد آموزش کمپین بازاریابی در سایت می‌نویسم، امّا برای کسب اطلاعات بیشتر، به پشتیبانی پیام دهید.

نتیجه‌گیری

من در این مقاله در مورد چهار ترفند فروش شیرینی خانگی صحبت کردم.

به نظر خودم، مهم‌ترین مسئله برای بالا رفتن فروش شیرینی و کیک خانگی، یاد گرفتن بازاریابی و فروش است، با یاد گرفتن این علِم، برای همیشه کسب و کارتان را بیمه کرده‌اید.

حالا علاقه دارم نظر شما را بدانم:

آیا علاقه دارید عِلم بازاریابی و فروش را یاد بگیرید تا کسب و کارتان از تمام رقیبان جلو بزند؟

برایم در زیر بنویسید.

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا 5

هنوز به این پست رای ندادی!!!!

معصومه برادران

من معصومه برادرانم و در این وبسایت تجربیاتم رو در مورد راه اندازی و رشد کسب و کارهای کوچک با خانم‌های عزیز، به اشتراک میزارم. با راه اندازی کسب و کارهای کوچیک، می‌تونی بزرگ بشی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا