15 راز خط تولید با درامد تضمینی{نکات طلایی!}
خط تولید با درامد تضمینی، آرزوی همه کارآفرینان و کسانی است که دارای ایده های پولساز هستند!
همیشه افزایش درآمد، هدف اصلی هر نوع کسب و کاری است. درست میگویم یا نه؟
طبیعتاً یک کسب و کار تولیدی هم از این قاعده مستثنا نیست.
امّا متاسفانه بسیاری از تولیدکنندگان این موضوع را برای خود پیچیده میکنند و از موارد ساده و بدیهی استفاده نمیکنند!
شاید یک فروشنده در کوتاه مدت بتواند بعد از راه اندازی کسب و کار، شما را به فروش اندک یا قابل قبولی برساند، اما یقین بدانید که این مسئله پایدار و همیشگی نیست.
خط تولید برای رشد کردن باید یک استراتژی داشته باشد و بدون استراتژی، فقط دور خودتان میچرخید و متوجه پیشرفت نمیشوید.
در صورتی که نمیدانید چطور به یک خط تولید با درآمد تضمینی برسید، نگران نباشید، چون در این مقاله شما را با 15روش قابل اجرا آشنا میکنم.
بنابراین اگر میخواهید به سود و درآمد بسیار بالا دست پیدا کنید، تا انتهای نوشته با من همراه باشید.
روشهای رسیدن به خط تولید با درامد تضمینی چیست؟
- ۱. ذهنیت خود را در مورد فروش تغییر دهید
- 2. یک سیستم CRM عالی انتخاب کنید
- ۳. شخصیت خریداران خود را بشناسید
- ۴. یک تماس صمیمی و گرم برقرار کنید
- ۵. یک سایت حرفهای داشته باشید
- ۶. برای سایت خود بخش مقاله ایجاد کنید
- ۷. در رسانههای اجتماعی حضور فعال داشته باشید
- ۸. برای محصولات تبلیغات کنید
- ۹. بازاریابی ایمیلی داشته باشید
- ۱۰. بازاریابی ویدئویی را فراموش نکنید
- ۱۱. در نمایشگاهها و رویدادها شرکت کنید
- ۱۲. بازخوردهای مثبت مشتریان را جمعآوری کنید
- ۱۳. به خدمات مشتری اهمیت دهید
- ۱۴. به کیفیت اهمیت دهید
- ۱۵. به تیم فروش خود آموزش دهید
حتماً تک تک موارد را با دقت مطالعه کنید و هیچ کدام را رد ندهید، در داخل هر کدام نکات مخصوصی را بیان کردم.
1. برای داشتن خط تولید با درامد تضمینی، ذهنیت خود را در مورد فروش تغییر دهید
اگر از من بپرسند که صادقانه نظر خود را در مورد اکثر فروشندگان بگو، میگویم بیشتر فروشندگان زورگو هستند!
چندبار تا به حال، در هنگام خرید یک محصول، احساس کردید که تحت فشار قرار گرفتهاید؟
آیا تا به حال به علت فشار یا هل دادن یک فروشنده، دست به خرید یک محصول تکی یا عمده نزدهاید؟
آیا این احساس فشار یا اجبار از سمت دیگران، خوشایند است؟
در دنیای فروش به این مسئله، ذهنیت بد میگویند.
این نوع از فروشندهها مزاحم و سختگیر هستند و به تنها چیزی که فکر میکنند، فروش محصول است.
اگر یک خط تولید با درامد تضمینی میخواهید، باید ذهنیت ” فقط باید بفروشم” را کنار بگذارید.
فروشندگانِ مبتلا به این نوع تفکر، تمام تمرکز و هدف خود را بر روی محصول میگذارند و هیچ توجهای به خریدار ندارند.
شما باید قبل از فروش محصول، در مورد شخصیت خریدار و علایق آن تحقیق کنید وگرنه چیزی را میفروشید که خواسته یا علاقه اصلی او نیست!
فروشندگان سنتی و قدیمی فقط بر فروش محصول تمرکز میکردند، در صورتی که در زمان حال، ما باید سنتها را بشکنیم، چون هیچ فایدهای ندارند!
اگر بتوانید در کارگاه تولیدی خود، ذهنیت تمام فروشندگان را با این نوع فروش آشنا کنید، گام اول را برای رسیدن به درآمد بالا برداشتهاید.
2. یک سیستم CRM عالی انتخاب کنید
اگر تولیدی شما میتواند بدون CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) پیشرفت کند، باید به شما تبریک بگویم!
چون کسب و کار من بدون این سیستم شکست میخورد.
روشهای ارتباط با مشتری تغییر کرده و دنیای کسب و کار، دیجیتالی شده است.
صاحبان تولیدیها باید با زمان حرکت کنند. استفاده کردن از سیستمهای CRM، به کسب و کارتان نظم میدهد و فروش را چندین برابر میکند.
در این قسمت به شما میگوییم که CRM چگونه باعث تحول خط تولید شما میشود:
- اطلاعات به اشتراک گذاشته میشود:
اطلاعات بین تمام کارمندان بخش فروش، پخش میشود و آنها میتوانند با توجه به اطلاعات مشتریان، خدمات بهتری ارائه دهند.
- پیگیری آسان معاملات:
میتوانید تمام فروشها و معاملات را به راحتی پیگیری کنید و برای آنها استراتژی فروش بگذارید.
- به گزارشهای فروش دسترسی دارید:
یکی از مواردی که باعث میشود مدیران کسب و کار و فروش، در مورد بازگشت سرمایه خود هیچ اطلاعاتی نداشته باشند، در دست نبودن ابزار مناسب است.
سیستم CRM این امکان را در اختیار شما قرار میدهد تا گزارشهای سریع و خلاصه را دریافت کنید.
- فرایند فروش شما اتوماتیک میشود:
شما برای فروختن، هیچ نیازی به برقراری تماس ندارید.
تصور کنید که یک نفر از طریق وبسایت، راهنما یا کاتالوگ محصولات شما را دانلود میکند.
چند روز بعد، سیستم CRM یک ایمیل پیگیری را با الگویی خاص به مشتری میفرستد.
دوباره چند روز دیگر، سیستم تخفیفها را برای او ارسال میکند و جلسه مشاوره رایگان را به شماره مشتری پیامک میزند.
دقت کنید که تمام این فرایند، به شکل خودکار صورت میگیرد و به وسیله CRM صاحب یک خط تولید با درامد تضمینی میشوید.
3. برای داشتن خط تولیدی با درامد تضمینی، شخصیت خریداران خود را بشناسید
فردی که میخواهد یک خط تولید با درامد تضمینی داشته باشد، باید خریداران خود را بشناسد.
مدیرانی که هیچ شناختی نسبت به خریدار ندارند، از روش تمرکز بر محصول استفاده میکنند و شخص خریدار برای آنها اهمیتی ندارد.
امروزه بسیاری از تولیدکنندگان میخواهند تا وارد بازارهای جدید شوند و استفاده از این روش، بهترین راه برای رسیدن به بازارهای جدید و بزرگتر است.
متاسفانه تولیدکنندگان به جای شناخت خریدار، بیشتر به مواردی مانند پرفروش بودن یک محصول توجه میکنند.
در واقع هر محصولی که از قبل خریداران بیشتری داشت، دوباره همان را وارد بازار میکنند و سود بیشتر را از دست میدهند.
شما باید کاری کنید که مردم به اندازهای به شما اطمینان داشته باشند که هر چیزی تولید کردید، خریداری کنند.
در قسمت زیر، یکی از بهترین راهها برای شناخت مشتری را به شما میگویم.
راه شناخت مشتری چیست؟
یکی از بهترین روشها برای شناخت مشتریان، ایجاد پرسونای (تصویری فرضی یا واقعی از مشتری) خریدار است.
به وسیله پرسونا میتوانید یک شناخت فرضی از خریداران خود پیدا کنید.
مثلاً اگر فروشنده فرش هستید، باید بدانید که مشتریان هدف شما چه کسانی هستند و بر اساس آن مدل و قیمت محصولات خود را تعیین کنید.
اگر مشتریان شما مرد هستند، احتمالاً به خودرو، باربیکیو و… علاقه دارند، در حالی که ممکن است زنان به موارد دیگری علاقه داشته باشند.
بحث پرسونای مخاطب بسیار مفصل است و جای آن در این نوشته نیست، سعی میکنم به صورت کامل در یک مقاله جدا، راجع به آن صحبت کنم.
اما به طور کل، پروسنا یعنی داشتن بانک اطلاعات کافی در مورد مشتریان.
به وسیله این بانک اطلاعاتی، دیگر میدانید که چگونه و با چه روشی برای محصولات مورد نظر خود بازاریابی کنید.
4. یک تماس صمیمی و گرم برقرار کنید
یکی دیگر از راههای داشتن یک خط تولید با درامد تضمینی، تماس و رابطه گرم با مشتریان است.
اصلاً چه کسی از شما درخواست کرده تا با او تماس بگیرید؟
آیا کسی از شما درخواست کرده تا ایمیل ناخواسته به او ارسال کنید؟
چرا قصد دارید با کسی تماس بگیرید که حتی نمیداند شما اطلاعات تماس او را از کجا آوردهاید؟
این را بدانید که معمولاً مردم در مقابل تماسهای این چنینی، واکنش بدی نشان میدهند.
حتی اگر کسی با ترفندهای بازاریابی سرد، محصولی از شما بخرد، باز هم احساس فریب خوردن دارد!
مردم در مواجهه با تماسهای سرد، احساس میکنند که فرد مقابل یک ربات است و هدفی جز اطاعت از مدیر خود و فروش بیشتر ندارد!
اما در مقابل تماس سرد، تماس گرم وجود دارد.
تماس گرم یعنی، شما قبلاً با مشتری ارتباط برقرار کردهاید.
مثلاً با مشتری تماس گرفتهاید تا او را در یک خبرنامه عضو کنید یا مشاوره رایگان به او بدهید.
شما برای ارتباط صمیمانه و گرم، نباید فقط به زنگ زدن اکتفا کنید، بلکه باید از ابزارهای مختلفی مانند شبکههای اجتماعی، محصولات رایگان، تخفیفهای ویژه و … استفاده کنید.
این ابزارها باعث میشود تا مشتری مدام با شما تعامل داشته باشد.
بهتر است برای جمعآوری اطلاعات مشتریان (تلفن، ایمیل، آدرس و …) از نرمافزارهای CRM استفاده کنید.
مثلاً اگر فردی از شما کاتالوگ یا بروشور محصول خواست، از طریق نرمافزار و به صورت اتوماتیک، کاتالوگ را ایمیل میکنید و در ایمیل مینویسید که یک روز بعد برای مشاوره رایگان با او تماس میگیرید.
در مرحله بعد باید شماره او را در شبکه اجتماعی خود اضافه کنید.
5. یک سایت حرفهای داشته باشید
یکی دیگر از راههای افزایش درامد خط تولید، استفاده از وبسایت حرفهای است.
استفاده از وبسایت باعث متمایز شدن شما از رقبا میشود و مشتریان بیشتر به کسب و کارتان اعتماد میکنند.
شما میتوانید تصاویر و کاتالوگ تمام محصولات را در وبسایت خود قرار دهید.
یک وبسایت خوب دارای سه ویژگی زیر است:
طرح زیبا:
- سایت باید از نظر ظاهری زیبا باشد، چون مشتریان از وبسایتهای زشت، به سرعت خارج میشوند.
تجربه کاربری:
- باید برای سایت خود یک نقشه یا سفری واضح طراحی کنید تا بازدیدکننده طبق آن نقشه در سایت حرکت کند و به هدف مورد نظر برسد. دقت کنید که بازدیدکننده نباید گیج شود.
بازاریابی:
- یک وبسایت عالی به مخاطبان اطلاعات مفید میدهد و آنها را علاقهمند میکند.
یقین بدانید که اگر به نکات بازاریابی دیجیتال آشنا باشید و بر اساس آن، یک سایت حرفهای ایجاد کنید، مشتریان بیشتری به سمت برند شما جذب میشوند.
این مسئله در عصر دیجیتال اهمیت زیادی دارد، چون دیگر افراد برای تحقیق کردن از فضاهای آنلاین استفاده میکنند.
6. برای سایت خود بخش مقاله ایجاد کنید
در صورتی که بتوانید برای محصولات خود، صدها مقاله حرفهای بنویسید، به یک منبع و مرجع در صنعت خودتان تبدیل میشوید.
بنابراین، باید در مورد محصولات تولیدی خود، مطالب عالی بنویسید و در این مطالب به تمام سوالات مبهم مخاطبان پاسخ دهید.
باز هم تاکید میکنم که اگر یک سایت موفق میخواهید، حتماً اصول کسب و کار دیجیتال را آموزش ببینید.
برای اطلاعات بیشتر، میتوانید از قسمت مشاوره کسب و کار استفاده کنید.
7. برای داشتن یک خط تولید موفق در رسانههای اجتماعی حضور فعال داشته باشید
در جهان امروز، همه باید در رسانههای اجتماعی حضور قدرتمند و فعال داشته باشند.
فرقی هم نمیکند که این شبکهها ایرانی باشند یا خارجی!
این مسئله برای کسانی که میخواهند یک خط تولید با درامد تضمینی داشته باشند، بسیار اهمیت دارد.
رسانههای اجتماعی دارای 4 مزیت فوقالعاده زیر هستند:
- تبلیغ محصول
- ارتباط بهتر با مشتریان
- ارائه خدمات به مشتریان
- اعتمادسازی عالی
در ضمن، اگر به صورت مرتب و حرفهای در شبکههای اجتماعی فعالیت کنید، مشتریان آگاهی بیشتری از برند شما پیدا میکنند.
باور کنید که رعایت این مسئله، فروش خط تولید را دگرگون میکند.
8. برای محصولات خط تولید تبلیغات کنید
تبلیغات برای کسب و کار، مانند خون در رگهای بدن است!
تبلیغات به عنوان یک مکمل، کمک میکند تا مشتریان با سرعت بیشتری شما را پیدا کنند.
البته این یک طرف مسئله است. در طرف دیگر باید تمام نکات جذب و تبدیل مشتری برای خرید را رعایت کرده باشید، وگرنه تمام هزینه تبلیغات هدر میرود.
9. برای داشتن خط تولید با درامد تضمینی، بازاریابی ایمیلی داشته باشید
خیلی از تولیدیها تصور میکنند که ایمیل برای کسب و کار آنها کاربرد ندارد، امّا طبق آمار، تقریباً اکثر مشاغل تولیدی میتوانند از بازاریابی ایمیلی استفاده کنند.
ایمیلها باید به صورت منظم برای مشتریان قدیمی و بالقوه ارسال شود. محتوای ایمیل باید شامل، اخبار محصولات، اطلاعات مفید، تخفیفها و خدمات شما باشد.
به یاد داشته باشید که بازاریابی ایمیلی نیاز به تخصص کافی دارد و باید آن را آموزش ببینید.
10. بازاریابی ویدئویی را فراموش نکنید
اگر میخواهید یک خط تولید با درامد تضمینی داشته باشید، باید حتماً از بازاریابی ویدئویی استفاده کنید.
در واقع یکی از موثرترین روشهای فروش محصولات در زمانه ما، استفاده از ویدئو و ترفندهای آن است.
دقت داشته باشید که استفاده از تکنیکهای ویدئو برای فروش محصول، روز به روز درحال رشد کردن است.
در مرحله بعد باید ویدئوهای خود را در شبکههای مختلف اجتماعی منتشر کنید.
11. برای داشتن خط تولید با درامد تضمینی در نمایشگاهها و رویدادها شرکت کنید
شرکت کردن در رویدادهای مختلف داخلی و خارجی یک فرصت بینظیر برای پیدا کردن مشتریان جدید و ارتباط با آنهاست.
در این نمایشگاهها باید اطلاعات جامعی در مورد محصولات خود به افراد بدهید.
این مسئله باعث شهرت برند شما و افزایش فروش میشود.
12. بازخوردهای مثبت مشتریان را جمعآوری کنید
یکی دیگر از راههای داشتن یک خط تولید با درآمد تضمینی، جمعآوری نظرات مثبت مشتریان قدیمی است.
باید از آنها درخواست کنید تا نظرات خود را در مورد محصول خریداری شده، به صورت صوتی یا ویدئویی بیان کنند.
شما میتوانید از این نظرات در سایت، شبکههای اجتماعی و رسانههای خود استفاده کنید.
13. برای داشتن خط تولید با درامد تضمینی به خدمات مشتری اهمیت دهید
اهمیت به پشتیبانی یا بخش خدمات مشتری، مهمترین بخش یک خط تولید موفق است.
شما باید مشکلات مشتریان خود را با پشتیبانی عالی و درجه یک حل کنید.
سعی کنید به تمام سوالات مشتریان در کمترین زمان ممکن پاسخ دهید.
سعی کنید بیشترین سرمایهگذاری تولیدی شما در بخش کارمندان پشتیبانی باشد و حتماً در این مسیر از تکنولوژیهای جدید (مانند چت باتها) استفاده کنید.
قطعاً ارائه خدمات و پشتیبانی با اولویت بندی صحیح، موثرترین راه افزایش فروش خط تولید شماست.
14. به کیفیت اهمیت دهید
به دست آوردن یک خط تولید با درامد تضمینی، بدون کیفیت امکان پذیر نیست!
اولین مسئلهای که باید به آن در کسب و کار تولیدی توجه شود، کیفیت محصولات و تضمین آنها با بالاترین استانداردهاست.
برای رسیدن به این هدف، از آزمایش محصولات و اقدامات کنترل کیفیت، به صورت مرتب استفاده کنید.
رعایت این موضوع از نارضایتیهای احتمالی مشتریان جلوگیری میکند.
اگر محصولات شما تضمین کیفیت داشته باشد، اعتماد افراد و فروش محصولات به شدت بالا میرود.
15. برای داشتن خط تولید با درامد تضمینی به تیم فروش خود آموزش دهید
شما باید آموزشهای لازم را به صورت منظم در اختیار تیم فروش خود قرار بدهید.
دقت کنید که تولید محتوا فقط برای مشتریان نیست، بلکه برای همه است!
فرض کنید میخواهید اطلاعاتی در مورد محصولات تولیدی به یکی از فروشندگان بدهید و او را برای برخورد با مشتری آماده کنید.
به نظرتان کدام یک از راههای زیر برای ارائه اطلاعات به فروشنده مناسب است:
- نیم ساعت یک بروشور چند صفحهای محصول را به صورت حضوری یا تلفنی برای فروشنده بخوانید.
- فیلمهای کوتاه سه دقیقهای در مورد محصول بسازید و آنها را در اختیار فروشنده قرار دهید.
خب کدام روش را انتخاب میکنید؟
شما را نمیدانم، ولی من روش دوم را برای ارائه اطلاعات به تیم فروش خود انتخاب میکنم.
با این ترفند او به راحتی اطلاعات را هضم میکند و آماده پاسخ به سوالات مشتریان میشود.
بنابراین، اگر میخواهید تیم فروش به شما علاقه داشته باشد، حتماً برای آنها محتواهای آموزشی جذاب و ساده تولید کنید.
مطالب مرتبط
یکی از مهمترین مسائل برای مدیر یک خط تولید، آشنایی با انواع بازاریابی است.
آشنایی و تسلط به عِلم بازاریابی، درآمد خطوط تولید را چندین برابر میکند.
شما میتوانید برای آشنایی کامل و جامع با مبحث بازاریابی، روی لینک زیر کلیک کنید و مقاله زیر را مطالعه کنید.
اگر هنوز خط تولید خود را راهاندازی نکردید، حتماً سه مقاله زیر را بخوانید. در این سه مقاله با بهترین و پردرآمدترین ایدههای تولیدی آشنا میشوید.
نتیجهگیری
در این مقاله با 15 روش برای رسیدن به یک خط تولید با درامد تضمینی آشنا شدید.
با این 15 گام ساده، فروش شما فوقالعاده افزایش پیدا میکند.
باید دقت کنید که این مراحل، یک شبه، مشکل فروش ضعیف خط تولید را جبران نمیکند!
شما فقط باید تک تک نکات را رعایت کنید و در مرحله بعد به تنها چیزی که نیاز دارید صبر و استقامت است.
به من اعتماد داشته باشید، مطمئن باشید با صبر و استقامت در انجام این مراحل، یک معجزه را در تولیدی خود مشاهده میکنید.
اگر هم با خواندن این نوشته کمی احساس گمراهی میکنید، اصلاً نگران نباشید، چون این مسئله کاملاً طبیعی است.
ما برای شما یک محصول رایگان آماده کردهایم که تمامی موارد برای فروش بیشتر را به شما آموزش میدهد و فروش کسب و کارهای تولیدی را بالا میبرد.
این محضول به زودی در سایت منتشر میشود.
حالا در قسمت کامنتها برایم بنویسید که چه مشکلاتی در فروش تولیدی خود دارید؟