بااین 7ترفندمی‌توانید شاهد افزایش فروش محصولات خود باشید

0
(0)

افزایش فروش محصولات برای فروشنده ها مانند یک رویای شیرین است. زیرا همیشه پیدا کردن افرادی که علاقمند به خرید محصولات و خدمات ماباشند،سخت‌ترین قسمت کار فروش است .

اما آیا تابه حال ،با دقت از زاویه‌های مختلف این موضوع رابررسی کرده‌اید ؟

شاید محصول شما آنقدری خوب نباشدکه مشتریان را برای خرید مشتاق کند. یابرعکس شاید محصول فوق العاده ای دارید امادایره‌ی مشتریان مناسبی را انتخاب نکرده‌اید.یا شاید هم روش ارتباط‌گیری شما بامشتری مناسب نیست.

اما هر چه که هست؛دراین مقاله نکاتی آورده شده که می‌تواند تاحد بسیار زیادی درافزایش فروش محصولات شما تاثیرگذار باشد.و باعث جذب مشتریان بیشتر شود .

نتیجه بفروشید.

 

هدف اکثر ما ازخریدیک محصول، به دست آوردن یک آرزو، نتیجه یارسیدن به یک هدف خاص است. مثلا کسی که به دنبال لاغر شدن است همیشه به فکر پوشیدن لباس‌های زیباترو جلب توجه بیش‌تر است. یا افرادی که به دنبال طراحی وبسایت هستند،به فکر بهبود یا افزایش قدرت کسب‌وکار خود هستند.

پس سعی کنیدیک لیست ازنتیجه‌های زودهنگامی که محصولات و خدمات شما برای مشتریان دارد را جمع آوری کنید، و از آن‌ها درجذب مشتری استفاده کنیدو منجر به افزایش فروش محصولات خود شوید.

شخصی سازی کنید.

 

بسیاری ازافراد حتی خود شما،معمولاً چیزی که مخصوص خودتان باشد را بیشتر می‌پسندید و دوستش دارید مثل عیدی هایی که با نام خودتان دریافت کرده‌اید ویا جعبه‌ی هدیه‌ای که مختص به شما طراحی شده باشد .

بزرگ‌ترین مثال درشخصی سازی،کاریست که استارباکس انجام می‌دهد. آن‌ها روی همه‌ی لیوان‌های مشتریان، نام خود شخص را می‌نویسند.

آیا این روش درافزایش فروش محصولات تاثیردارد؟ صددرصد بله

پس شما هم محصولات و خدمات خود رابسته به نوع فعالیت، برای مخاطبانتان خاص وشخصی کنید.

به دنبال مشکلات بگردید.

 

همیشه به دنبال این باشیدکه مشتریان هدف شما چه مشکلاتی دارند.ومحصولات وخدمات شما چگونه می‌تواند آن‌ها را حل کند .

گاهی حتی مشتری‌ها خودشان هم از مشکلاتشان خبرندارند.اینجاست که شما می‌توانید با طرح سوالات درست آن‌ها را با این مشکل‌ها مواجه کنید. درانتها نیز راه حل مناسب را پیشنهادمی‌دهید.که به احتمال زیاد محصول شماست .

مثال:من دوست دارم زبان یاد بگیرم اما برای آن وقت نمی‌گذارم. یک موسسه به من یادآوری می‌کند که اگر دراین سن این‌کار را انجام ندهم،در آینده یادگیری برای من بسیار سخت‌تر خواهدبود. و باگسترش تکنولوژی احتمالاً بعدها همیشه نیازمند یک شخص هستم که همه چیز رابرای من توضیح دهد. (دقیقاً موضوعی که اکثر پدر و مادرهای مابا آن دست‌وپنجه نرم می‌کنندولی در رده ی پایین‌تر.)

و نتیجه ؟ نتیجه این می‌شودکه این موسسه به من می‌گوید که نیاز نیست حتما تافل بگیرم اما میتوانم با یک دوره ی شش ماهه به راحتی مکالمه کنم،دوستان خارجی زیادی پیداکنم،در آینده به مشکل برنخورم و نکته‌ی مهم دیگر این‌که یک انگیزه برای پیشرفت بیش‌تر پیدا کنم.

از رقیب جلوتر باشید.

 

یکی ازعواملی که باعث جلب توجه بیشتر یک محصول می‌شود،مزایایی است که به مشتری میدهد و مشتری از بدست آوردن آنها لذت به دست می آورد بنابراین با تحقیق درست روی رقبا و شناخت و تعریف درست محصولاتتان مزیت ها و لذت هایی که مشتریان میتوانند ما محصولات و خدمات شما تجربه کنند را به آنها گوشزد کنید و انگیزه ی آنها را برای خرید محصولات خود نسبت به رقبا افزایش دهید

بازاریابی محتوا و شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید.

 

راه‌های بسیارزیادی برای بازاریابی وجود داردکه می‌توانید از آنها برای بهبود کسب و کارتان استفاده کنید. اما در این بازه‌ی زمانی،تولید محتوای ارزشمنددر رابطه با محصولاتتان رافراموش نکنید،زیرا منجر به آشنایی بیشتر مخاطبان با محصولات و خدمات شما می‌شود.

مورد بعد این‌که ازشبکه های اجتماعی روز برای ارتباط بیش‌تربا مخاطبانتان استفاده کنید تا همواره همراه آنها باشید.چرا ؟چون این‌کار می‌تواند چند مزیت را به دنبال داشته باشد.

اول‌ این‌که : حس صمیمیت بین شما ومشتری افزایش پیدا می‌کند.

دوم این‌که :راه‌های ارتباطی شما با مخاطب،راحت‌ترو بیش‌تر می‌شودو در دسترس‌تر خواهیدبود.

سوم این‌که :با فعالیت مداوم،اطمینان مخاطبانتان نسبت به شماو محصولاتتان افزایش پیدا می‌کند.

و چهارم این‌که :یک راه ارزان برای جذب مشتریان بیشتر،معرفی محصولات و فعالیت شماست.

مشتریان قدیمی را فراموش نکنید.

 

وقتی مشتری یک محصول را ازشما خریداری کرد،نباید او را فراموش کرده وبه عنوان یک مهره‌ی سوخته فرض کنید.

اگر ارتباط شما با او مداومت داشته باشد می‌تواندمنجربه خرید مجدداو،جذب مشتریان جدید یا گرفتن پروژه های جدیدشود.

نکته :هر مشتری راضی میتواند تا 80 مشتری جدید را برای شما جذب کند.

بگذارید مشتری امتحان کند.

 

اگر بگذارید مشتریانتان محصولات شما را امتحان کنند.یا از قبل،چیزی که قصد خرید آن‌را دارندمجانی دریافت کنندیا فقط ببینند، احتمال اینکه محصول شما رابه طورحتم خریداری کنند و به شدت افزایش پیدا می‌کند.

مثلاً اگرشما طراح سایت هستید.یک نمونه از سایتی که مدنظر مشتری است را به صورت رایگان و قبل از اخذ قرارداد در اختیارش قرار بدهیدتا از نزدیک لمس کند. این‌گونه متوجه می‌شود که قرار است چه چیزی را به دست آورد. این ترفند می‌تواند یک مزیت هم برای کسب و کارتان به حساب بیاید.و موجب افزایش فروش محصولات و خدمات شما شود.

جمع بندی

 

افزایش فروش محصولات و خدمات یک رویای غیرقابل باور نیست. هرچیزی که قابلیت ارزیابی کردن را داشته باشد،پس می‌توان آن‌را هربار بهتراز قبل انجام داد.تنها کافیست که مهارت‌های لازم را یاد بگیریم واز آنها به نفع خودو کسب‌وکارمان استفاده کنیم.

بایادگیری و تمرین کردن مهارت های یادشده دراین مقاله، می‌توانید اولین گام بزرگ را برای تغییرو رشد کسب‌وکارتان بردارید.

 

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا 0

هنوز به این پست رای ندادی!!!!

معصومه برادران

من معصومه برادرانم و در این وبسایت تجربیاتم رو در حوزه ی بازاریابی و فروشِ کسب و کارهای کوچک و خانگی با بانوان عزیز در قالب مقاله و پادکست به اشتراک میزارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا