3 کسب و کار موفق در ایران با درآمد میلیاردی(سال1401)

دلایل پیشرفت سه کسب و کار موفق در ایران

3.6
(9)

در این مقاله قصد دارم در مورد سه کسب و کار موفق در ایران بنویسم و آن‌ها را بررسی کنم.

شاید این سوال ایجاد شود که چرا فقط 3 مورد را معرفی می کنم ؛ از ایّام قدیم عدد 3 نشان‌دهنده برترین ها بوده است، به همین علت من هم سه تا از بهترین ایده های کسب و کار در ایران را انتخاب و لیست کردم.

به یقین نمی توان گفت که این سه ایده ، پر درآمدترین مشاغل ایران هستند، امّا جاده ی موفقیتشان واضح و مشخص است. بنابراین شما با مطالعه رَوند رشد آنها و استفاده از تجربیاتشان ، می توانید برای خودتان کسب و کاری با درآمد بسیار بالا ایجاد کنید.

در مقاله با مطالب زیر آشنا می شوید:

  • معرفی سه کسب و کار برتر در ایران
  • دلیل موفقیت آنها (حتماً این قسمت را با دقت بخوانید)
  • نکات مهم برای اینکه شما هم صاحب کسب و کاری شبیه آنها شوید.

اگر آماده هستید، بیایید شروع کنیم.

نکته:

درست است که سه کسب و کارِ معرفی شده در این مقاله ، سرمایه های بسیار زیادی می خواهد و هیچ وقت هم قرار نیست همه ی افراد برای درآمد های میلیاردی سراغ این سه ایده بروند.

بلکه با خواندن این مقاله موارد و نکاتی را یاد می گیرید که باعث می شود یک کسب و کار با سود 5 میلیون تومان به درآمد 50 میلیون تومان در ماه برسد.

مقاله پیشنهادی:

اگر می‌خواهید کسب و کار شما هم مانند این سه کسب و کار رشد کند و به درآمدهای بالا برسد، حتماً مقاله زیر را بخوانید.

راه اندازی کسب و کار در ۱۰ روز

در صورتی که هنوز ایده ای برای شروع کسب و کار ندارید، مقاله زیر را از دست ندهید. در این نوشته ما بهترین ایده های کسب و کار در ایران را به شما معرفی کرده ایم.

۸۰+ تا از ایده های پولساز کسب و کار با درآمد بدون {محدودیت}

1- اسنپ: (ارش مالی= 2 میلیارد دلار)

سه کسب و کار موفق در ایران (اسنپ)
نمونه کسب و کار موفق در ایران: اسنپ

کسب و کاری که تقریباً اسم آن به گوش همه ی شما آشناست. اسنپ در سال 1393 فعالیت خودش را آغاز کرد. این استارت آپ یک ایده کاملاً کپی برداری شده از شرکت اوبر (uber) در نیویورک است و فقط آن را بومی سازی کرده اند.

شرکتی به نام راکت اینترنت که مقرّ آن در برلین اروپا قرار دارد، یکی از بنیانگذاران اسنپ است. این شرکت ایده هایی موفق در امریکا و اروپا  را در کشورهای جهان سوم انجام می دهد.

اسنپ در اوایل کار با مخالفین سرسختی مواجه بود، امّا با وجود همه ی آن مخالفت ها توانست در دو سال اولِ تاسیس خودش، رشد 100 درصدی را تجربه کند.

مقاله پیشنهادی:

چگونه شغل کوچک خود را به کسب و کار بزرگ تبدیل کنیم؟

در حال حاضر که مشغول نوشتن این مقاله هستم، این شرکت دارای  نیم میلیون راننده ، 11 میلیون مسافر و فعالیت در 150 شهر می باشد.

دلایل پیشرفت اسنپ

  • متناسب بودن با تکنولوژی :

امروزه تقریباً همه ی مردم از تکنولوژی استفاده می کنند و اسنپ هم کاملاً بر پایه سازگاری با تکنولوژی طراحی شده است. این نرم افزار با تمام سیستم عامل ها و گوشی های موبایل سازگاریِ کامل دارد.

اسنپ سیستمی را طراحی کرده که مردم به راحتی می توانند مبدا و مقصد خودشان را با همان گوشی موبایل تعیین کنند.

حتی نحوه پرداخت پول هم به صورت اینترنتی انجام می گیرد.

  • تبلیغات درست، اصولی و گسترده :

این شرکت با استفاده از ترفندهای صحیح بازاریابی و تبلیغات ، در مدت کوتاهی در همه ی شهرهای ایران به معروفیت چشمگیری دست پیدا کرد. به صورتی که تاکسی بانوان (اسنپ رز) آن هم تاسیس شد.

  • استفاده از کارمندان حرفه ای :

اگر شما بیشترین سرمایه و بهترین ایده را هم داشته باشید، بدون نیروی انسانی یا کارمندان حرفه ای، شکست می خورید.

امّا اسنپ در گزینش کارمندان و مدیریت آنها به بهترین شکل عمل کرده و یکی از مهمترین ویژگی های اسنپ در جذب کارمند، عدم توجه به نوع مدرک آنها است،

اسنپ برای استخدام مدرک نمی خواهد، فقط از افراد متخصص استفاده می کند.

  • جذب سرمایه گذاران بزرگ :

هر کسب و کاری بعد از اینکه روی پای خودش ایستاد، برای رشد سریع‌تر می تواند سراغ سرمایه گذار برود و اسنپ هم توانست با روش های علمی ، سرمایه گذاران بزرگ را جذب کند.

همین کار باعث شده که این شرکت جزو چند کسب و کار موفق در ایران شود.

سعی می کنم در آینده یک آموزش کامل برای جذب سرمایه گذار برای شما بنویسم.

  • قیمت مناسب :

همیشه مشتریان اسنپ، به خاطر قیمت پایین و راحتی کار با نرم افزار آن، از این شرکت استقبال کرده اند.

  • مناسب برای شغل دوم :

تعداد زیادی از راننده های اسنپ، کارمند هستند و کار با این شرکت به عنوان شغل دوم آنها محسوب می شود. در واقع همین آزادی در کسب و کار و نبود آقا بالاسَر دلیل انتخاب آنها بوده است.

  • به موقع شروع کردن :

اسنپ دقیقاً زمانی کار خودش را آغاز کرد که گوشی های هوشمند بین مردم در حال رواج پیدا کردن بود، بنابراین اگر این ایده زمانی شکل می گرفت که مردم دسترسی به اینترنت و گوشی های هوشمند نداشتن ، صد در صد با شکست مواجه میشد.

ایده کسب و کار باید متناسب با زمان شما باشد.

  • رایگان بودن :

یکی دیگر از دلایل پیشرفت اسنپ، ثبت نام کردن راننده ها به صورت رایگان است. یعنی بدون هیچ سرمایه ای صاحب یک شغل می شوند.

  • مشتری مداری :

اسنپ به صورت 24 ساعته رفتار مشتریان و راننده ها را بررسی می کند و به هر نوع شکایت یا تشویقی اهمیت بسیار زیادی می دهد.

  • بروز بودن و دور بودن از حاشیه :

آخرین دلیل پیشرفت اسنپ، دور بودن آنها از هر نوع حاشیه ای است، مدیران این شرکت به جای دقت به حاشیه ها، هر روز خودشان را از نظر علمی بروز می کنند و از شکست ها و اشتباهاتِ خودشان درس می گیرند.

2- دیجی کالا: (ارزش مالی = 500 میلیون دلار)

سه کسب و کار برتر در ایران (دیجی کالا)
دیجی کالا

بزرگترین فروشگاه و خرده فروش آنلاین در ایران، دیجی کالا است. این وبسایت روزانه بالای 4/5 میلیون بازدیدکننده دارد (البته با وجود بیماری کرونا بیشتر هم شده) پس می تواند یک نمونه کسب و کار موفق در ایران باشد.

این شرکت توسط 160 هزار فروشنده ، 4 میلیون کالا به بازار عرضه می کند.

دیجی کالا توسط سعید و حمید محمدی در سال 1385 با سرمایه اولیه 20 میلیون تومان تاسیس شد که بعد از مدتی سرمایه‌گذارانِ دیگری هم جذب شدند و کارشان به سرعت پیشرفت کرد.

در حال حاضر این شرکتِ قدرتمند، 7200 کارمند دارد.

نکته مهم :

این وبسایت از صفر شروع به کار کرده است و اوایل فقط دوربین عکاسی می فروخت.

تعداد کارمندان این شرکت در زمان تاسیس 2 نفر بوده است( آن هم خودشان بودند).

به این جدول دقت کنید (نکات مهمی در این جدول وجود دارد)
سالتعداد کارمندان
13965 نفر
1392200 نفر
1393700 نفر
13941000 نفر
13952000 نفر
13972200 نفر
14008200 نفر

در این جدول متوجه رشد دیجی کالا شدید؟

هر چه بزرگتر میشد، سرعت رشد آن هم بالاتر می رفت.

این جدول در همه ی کسب و کارها صدق می کند.

فاصله صفر تا اولین درآمد خیلی سخت و احتمالاً کمی طولانی است، امّا بعد از به دست آوردن اولین سود، سرعتِ پیشرفت به همان میزان زیادتر می شود.

مثلًا:

شروع کسب و کار  و رسیدن به درآمد پنج میلیون = 4 ماه زمان.

5 میلیون تا 10 میلیون درآمد = دو ماه و نیم.

10 تا 15 میلیون در ماه = 2 ماه

و الی آخر…….

دلایل پیشرفت دیجی‌ کالا:

  • برندسازی

برند سازی، باعث شده تا دیجی کالا جزو چند کسب و کار موفق در ایران قرار بگیرد و اگر برندسازی این کسب و کار نبود، این نام در ذهن ما نقش نمی بست.

البته به سایت دیجی کالا نقدهای بسیار زیادی وارد است، در واقع اگر دیجی کالا ایرادات خودش را به درستی رفع می کرد، بعد از گذشت 15 سال فقط در ایران مطرح نمی شد!

بگذریم، من در این مقاله فقط می خواهم از علل موفقیت این وبسایت صحبت کنم.

  • پشتیبانی محصولات متنوع :

طبیعتاً داشتن همین محصولات زیاد، باعث شده تا تمام سلایق را جذب کند. مردم به شدت، دیدن ویترین مغازه ها را دوست دارند.

دیجی کالا کاری کرده تا مردم بدون آن که از خانه بیرون بروند، تعداد زیادی محصول با مشخصات و نظرات کامل را ببینند.

  • قیمت مناسب نسبت به بازار :

متاسفانه در حال حاضر این مزیت دیگر در بیشتر کالاهای سایت وجود ندارد.

  • گرفتن کامل مشخصات مشتریان و ارتباط دائمی با آنها :

دیجی کالا از تمام مشتریان خودش ایمیل و شماره تلفن می گیرد و در زمان های مختلف مثل : روز مادر، روز پدر و….. به آنها پیام می دهد. این پیام ها شامل تخفیفات گوناگون است.

  • ظاهر زیبای وبسایت :

یکی از دلایلی که دیجی کالا را جزو سه کسب و کار موفق در ایران قرار دادم ، احساس راحتی مردم نسبت به این سایت است.

در این وبسایت هر گزینه ای سرِ جای خودش قرار گرفته است، مواردی مثل: نظرات مردم، قسمت جستجوی کالا، قسمت بررسی کالا و…….

  • به موقع شروع کردن :

اگر دقت کرده باشید دیجی کالا زمانی کار خودش را آغاز کرد که تقریباً هیچ فروشگاه آنلاینی به این شکل وجود نداشت، این مسئله باعث رشد سریع آن شد.

در واقع این سایت جزو کسب و کارهای جدید در تهران محسوب میشد و مخاطب به علت نبود رقیب، حق انتخاب دیگری را نداشت.

البته این حرف، دلیل بر این نیست که حتماً کسب و کاری داشته باشیم که تا حالا اجرا نشده.

اگر همین الان هم سایتی مثل دیجی کالا ایجاد شود و ترفند های بازاریابی و فروش را به درستی انجام دهد، صد در صد موفق خواهد شد.(اما با این تفاوت که سرمایه ی بیشتری نیاز دارد.)

  • داشتن مجله :

چند سالی است که این وبسایت برای خودش یک مجله تاسیس کرده و در آن در مورد محصولات مختلف مقاله، پادکست و ویدئوهای کامل و جامع می گذارد.

این مجله باعث شده تا مشتری با اطلاعات بیشتری دست به خرید محصول بزند.

3- کافه بازار: (ارزش مالی و دارایی= 380 میلیون یورو)

کسب و کار موفق کافه بازار
کافه بازار

اپلیکیشن کافه بازار در سال 1389 توسط تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف طراحی شد.

این نرم افزار با بیش از 45 میلیون کاربر در ایران، یقیناً می تواند جزو سه کسب و کار موفق در ایران باشد.

دلایل پیشرفت کافه بازار:

  • ارائه بهترین محصول :

این اپلیکیشن همیشه بهترین محصول و برنامه  را به مردم ارائه می کند.

  • تنوع زیاد :

در کسب و کارهایی مثل کافه بازار، تنوع برنامه به شدت اهمیت دارد که خوشبختانه این نرم افزار از تنوع بسیار خوبی برخوردار است.

تقریباً اگر شما هر کلمه ای را در قسمت جستجوی بازار سرچ کنید، یک برنامه برای آن پیدا می شود.


در آخر نکاتی که باعث موفقیت شما در هر کسب و کاری می شود

من در جدول زیر تمام نکات مهمی که باعث پیشرفت این سه کسب و کار موفق در ایران شده است را نوشته ام.

اگر شما صاحب شغلی هستید یا دنبال ایده مناسب برای شروع یک کسب و کار عالی می گردید، انجام دادن موارد این جدول میتواند درآمد شما را تا 50 برابر بیشتر کند.

خلاصه نکات موفقیت سه کسب و کار موفق در ایران
کسب و کار خودتان را وارد فضای اینترنت کنید
عِلم تبلیغات را یاد بگیرید
برای استخدام افراد به مهارت آنها توجه کنید نه مدرک
عِلم جذب سرمایه گذار را یاد بگیرید
به مشتری قیمت متناسب با کسب و کارتان بدهید
عمل گرا باشید و سریع شغل خودتان را آغاز کنید
همیشه برای مشتری در کنار محصولاتتان یک خدمت رایگان داشته باشید
عِلم مشتری مداری را آموزش ببینید
صبر داشته باشید
عِلم برند سازی را آموزش ببینید
از محصولات خودتان پشتیبانی کنید
همیشه در مورد محصول یا خدمات خودتان به مشتریان اطلاعات کامل بدهید
به محصول یا خدمت خودتان افتخار کنید و بهترین باشید

نتیجه گیری

من در این مقاله سعی کردم به شکل کامل سه کسب و کار موفق در ایران را معرفی کنم و دلایل پیشرفت آنها را بگویم.

آیا این مقاله برای شما مفید بوده است؟

شما در مورد این سه کسب و کار چه نظری دارید؟

در هر صورت نظر خودتان را برایم در زیر بنویسید.

منابع:

  1. https://digiato.com
  2. khabaronline.ir
  3. ilna.news
  4. webpouya.com
  5. newsblog.cafebazaar.ir
  6. web.archive.org
  7. eghtesadonline.com
  8. snapp.ir

میانگین امتیاز 3.6 / 5. تعداد آرا 9

هنوز به این پست رای ندادی!!!!

معصومه برادران

من معصومه برادرانم و در این وبسایت تجربیاتم رو در مورد راه اندازی و رشد کسب و کارهای کوچک با خانم‌های عزیز، به اشتراک میزارم. با راه اندازی کسب و کارهای کوچیک، می‌تونی بزرگ بشی.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام. من دنبال کسب و کار موفق در روستا هستم به نظرتون چه مشاغلی سود خوبی داره؟

    1. سلام دوست عزیز
      روستاها قابلیت اجرای بسیاری از مشاغل تولیدی رو دارند و حتی میشه چند کار رو با هم انجام داد البته نه در ابتدا و در صورتی که مدیریت خوبی داشته باشید .
      کارگاه های تولیدی میوه خشک کنی ،سبزیجات آماده ،پرورش ماکیان ، پرورش قرقاول که فروش خوبی در کردستان داره . گلخانه های پرورش میوه های لوکس و گل های زینتی
      تولیدی های محصولات فلزی و چوبی و خیلی از مشاغل دیگه قابلیت اجرا در روستا رو دارند و همگی اگر در بازاریابی فعال باشید ،درآمد خوبی رو برای شما ایجاد می کنند.
      حتما در ابتدا علاقه ی خودتون رو بررسی کنید و بعد با در نظر گرفتن زمینه های پر مخاطب ، شغل مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید .
      در ضمن آموزش دیدن و بروز بودن در هر کاری که انتخاب میکنید رو فراموش نکنید .
      شاید این کتاب رایگان بتونه راهنمایی بیشتری به شما کنه
      https://masoumehbaradaran.ir/increase-home-business-revenue-to-20-million/
      براتون بهترین ها رو آرزو می کنم
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
دنبال ایده برای کسب و کار هستی؟!
من کمکت می‌کنم تا بین 300 تا ایده، شغل مورد علاقت رو پیدا کنی.
تا سال تموم نشده، همین حالا اقدام کن!
close-image