چطور با سماجت مشتری هارا فراری بدیم؟
همه یا بهتره بگم اکثر ما تجربه ی مواجه شدن با فروشندگان سمج رو داشتیم و از آزاری که این فروشنده ها به مشتری وارد میکنن آگاه هستیم .
خیلی از این فروشندگان سماجت را با پیگیری کردن اشتباه میگیرند و به طور ناآگاهانه باعث رنجش و آزردگی مشتریان میشوند . اما این انتهای ماجرا نیست و این موضوع راه خود را به تبلیغ بد علیه شما باز میکند و شما ناخواسته باعث آشفتگی اوضاع کسب و کار خود می شوید.
چون بنا بر تحقیقات انجام شده هر مشتری ناراضی ، نارضایتی خود را حدودا به 16 نفر انتقال میدهد ( البته این آمار برای مشتریان ناراضی خانوم به 40 نفر هم میرسد ) که به صراحت میتوان گفت که 71 درصد این نارضایتی ها فقط و فقط به دلیل رفتار ناشایست با مشتری اتفاق می افتد که سماجت هم جزو این لیست میباشد.
اما تمام این مشکلات به واسطه ی آموزش فروش حتی در حد ابتدایی توسط فروشندگان قابل حل خواهد بود.
من در این پادکست موارد و نکته هایی رو توضیح دادم که باعث میشه شما تبدیل شدن خودتون به یک فروشنده ی سمج جلوگیری کنید و باعث فراری شدن مشتریان نشوید.
پیشنهاد میکنم این پادکست رو از دست ندید