فروشمقالات

چگونه با مشاوره دادن بیشتر بفروشیم؟

چگونه با مشاوره دادن به مشتری بیشتر بفروشیم؟

خصوصیات و رفتارهایی وجود دارند که فروشندگان با رعایت کردن آنها به طور ناخواسته ،مشتری را عاشق فروشگاه خود میکنند و باعث میشوند که هرگاه او مجددا به محصولاتی نیاز پیدا کرد که مربوط به کسب و کار شما بود ،فقط و فقط به شما مراجعه کند .

یکی از رفتار هایی که مشتریان به آن علاقه ی زیادی نشان میدهندو به شدن در جذب مشتری موثر می باشد، مشاوره دادن به مراجعه کنندگان است .

اگر شما میخواهید که فروشهایتان نهایتا به موفقیت ختم شوند،پس فکر فروش و فروشنده بودن را از سر خود بیرون کنید و از همین حالا خود را در جایگاه یک مشاور ( البته در حیطه ی فعالیت خودتان ) قرار دهید .

اکثر ما وقتی برای خرید یک محصول به یک فروشگاه مراجعه میکنیم تعداد زیادی سوال در مورد کالای مورد نظرمان داریم که ذهنمان را درگیر کرده اند اما وقتی تعریف های بی جهت ،اصرار های آزار دهنده و بی اطلاعی فروشنده ها را می بینیم نه تنها سوالات خود را فراموش میکنیم بلکه میل به خریدمان را هم از دست میدهیم و تمام تلاشمان را میکنیم که به سرعت آنجا را ترک کنیم .

به جرات میتوانم بگویم این موضوع بسیار مهم که متاسفانه هنوز هم در بسیاری از فروشگاه ها دیده میشود یکی از بزرگترین عواملی است که مانع پیشرفت کسب و کار هاست .

زمانی که شغل فروش را انتخاب کردید باید فکر کسب سود را از ذهن خود بیرون کنید زیرا  وقتی هدف دائم شما در شغلتان مجبور کردن افراد به خریدن محصول از شما و کسب سود باشد  نمیتوانید به درستی روی روابط خود با مشتری تمرکز کنید و بدون توجه به این موضوع تعداد زیادی از آن ها را که میتوانند سالیان دراز طرفدار شما و فروشگاهتان باشند ،تبدیل به مشتریان خاموشی میکنید که دیگر هیچ گاه برای خرید به شما مراجعه نمی کنند.

اما راهکار موثر و چاره ی کار چیست؟

مشتریان هم مثل خودِ ما در هنگام انتخاب ،تصمیم گیری و خرید نیاز به کمک و حمایت دارند تا بتوانند به راحتی این مسئله را به پایان برسانند، شاید گفتن این موضوع به نظر خنده دار برسد اما باید بدانید که انتخاب  و خرید کردن فرایندیست که به شدت ذهن افراد را درگیر میکند و این مسئله در خانم ها چندین برابر است.

وظیفه ی شما برای حضور در این جایگاه راهنمایی مشتریست و باید بتوانید این کار را به خوبی انجام دهید..

روش انجام کار بسیار ساده است ، در ابتدا باید برخورد بسیار خوبی با مشتری داشته باشید.  

بعد از آن باید با پرسیدن سوالات مناسب متوجه هدف مشتری خود شوید که چه چیزی مد نظرش است .

و سپس بدون حتی ذره ای فکر کردن به فروش و سود خود به خوبی مشاوره های لازم و مورد  نیاز را به مشتریان انتقال بدهید که چگونه میتواند با یک انتخاب مناسب هزینه های خود را کاهش دهد و یا یک چیز ارزشمند بدست بیاورد که حل کننده ی مشکل اوست.

مثلا :اگر شخصی به یک کیف برای محل کارش نیاز داشت شما میتوانید کیف هایی که دارای قیمت ها ،کیفیت ها و مقاومت های مختلفی هستند را به او نشان دهید و در موردشان توضیح بدهید که آن شخص با توجه به نیازش متوجه شود که آیا این کیف ها مناسب او هستند  یا خیر 

از این موضوع هم نباید غافل شد که این راهنمایی ها کاملا باید به نفع مشتری باشد و  اگر کمک های شما منجر به خرید هم نشد تحت هیچ شرایطی نباید رفتار تان با او تغییری کند .

به طور کل در هر حیطه ای که به عنوان فروشنده و بازاریاب مشغول به کار هستید اگر تنها هدف شما حل کردن مشکل مشتریان یا مخاطبانتان باشد مطمئن باشید که  علاوه بر افزایش میزان فروش و سفارشاتتان ،میتوانید تعداد زیادی مشتری وفادار جذب کنید که همیشه برای خرید کردن ، شما اولین انتخاب آنها خواهید بود .

 

معصومه برادران

من معصومه برادرانم و در این وبسایت تجربیاتم رو در حوزه ی بازاریابی و فروش در قالب مقاله و پادکست با شما به اشتراک میزارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا